בע"ה י' ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"אבא, אני סיימתי את התיקון שלי"

יום הזיכרון: ינון לבנון הי"ד נהרג כשבדואי מבריח שב"חים נהג בפראות והתנגש ברכב בו נסע. במשפחתו מבקשים להזכיר: "המדינה הפקירה אותו - הוא נהרג בפיגוע"

  • אברהם שפירא
  • ג' אייר תשע"ה - 17:15 22/04/2015
גודל: א א א
ינון לבנון ה יקום דמו
ינון לבנון ה יקום דמו

בכ"ח אדר תשע"ג נהרג ינון לבנון הי"ד בידי בדואי שהבריח שב"חים באזור מיתר שבהר חברון. מבריח השב"חים שנסע בנתיב הנגדי התנגש ברכב בו נהג ינון והוא נהרג. משפחתו של ינון מבקשת להזכיר היום, יום הזיכרון לנפגעי פעולות האיבה, את בנם שנהרג מההפקרות הבטחונית והלאומית.

"כמה ימים לפני שינון נהרג נסענו לשיעור בתל ציון ובגלל שהיינו באיחור, היינו טיפה בלחץ", מספר אביו של ינון, חיים, את הזיכרונות האחרונים מבנו. "הבן שנהג רצה כמובן לנסוע יותר מהר, אבל ינון כל הזמן אמר לו – 'זה לא משנה אם תיסע מהר או לא אנחנו נגיע בדיוק בזמן'. ובאמת העניין הזה של אמונה והשגחה שינון חי איתה, הביטחון ששום דבר לא קורה במקרה, זה היה ינון. טיפה לפני שהוא נהרג היה לנו שיחת לילה והוא אמר לי, 'אבא, אני את התיקון שלי גמרתי, מה זה משנה אם אני יהיה כאן או בעולם הבא'. ואני כמובן כמו אבא טוב מיד אמרתי, 'לא, אתה תישאר אתנו', ולא חשבתי שזה אמירה כזאת שמעידה שהנשמה שלו ידעה".

| "המדינה בהתנהלותה הפקירה את ינון - זה פיגוע"

"מבחינתנו אין הבדל בין ינון לשאר הנופלים שמוזכרים ביום הזיכרון" אמר לבנון,"למעשה זה פיגוע. זה שהמדינה לא קראה לזה פיגוע זה לא מוריד מכך שזה פיגוע. לפני האירוע עצמו היו התראות, הגדר ממנה הוברחו השב"חים הייתה פרוצה במשך שלוש שנים והנהג הרוצח עצמו נעצר שלושה שבועות קודם על הברחת שב"חים. המדינה בהתנהלותה הפקירה את ינון" אומר לבנון שלאחר עסקת טיעון לפיה ישב רוצח בנו במאסר שלוש וחצי שנים בלבד אמר כי "העונש צריך להיות גזר דין מוות".

עוד על יום הזיכרון:
זוכרים את היהודים שנרצחו על קדושת ה'
"במדינה שלנו רצחו את אבי פעמיים"
"איש שעזב הגולה באהבתו לארץ הקודש"

זירת התאונה (הצלה יו"ש)

"המדינה לא לוקחת אחריות. קבלנו מכתב ממשרד הביטחון בו הם כותבים שהאחריות שלהם היא עד לגדר. מהמשטרה אמרו שהם מטפלים בבעיה כמו שהם מבינים. מה שקרה זה שהם הסתכלו על 25 המטרים של התאונה בלבד בלי לחקור טיפה לעומק. כאן המדינה התעלמה לגמרי בלי לראות שום קשר לפעולות איבה למרות שהיום אנחנו יודעים שבמקום אחר ובאווירה אחרת זה היה נחשב פיגוע. מכל מי שפנינו אליו מהמדינה קבלנו תשובה שזה לא פיגוע, אבל אנחנו לא חיים מהם, הקב"ה מנהיג את העולם".

ביום הרצח, היה חיים לבנון באיתמר. "התקשר אלי אחד הבנים שלנו שינון נסע עם הרכב שלו וההלם התחיל לרדת. לקח זמן עד שהגענו לבית ואיך אומרים, זו הייתה חוויה שאני מאחל רק לשונאינו. ומאז, זה דבר שאנחנו מתמודדים אתו כל יום".

"ברוך ה', אנו מרגישים שהעם אתנו. כל מי ששומע את הסיפור מזדהה עם האמירה שבעצם המדינה הפקירה את ינון. הקמנו לזכרו ישיבה ואנחנו מאוד שמחים שהציבור מכספו ועזרתו מתחזק את המקום".

תגובות (3) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


6 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 14 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד