בע"ה ט"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

אושר תקציב לציון יובל להתיישבות היהודית

עשרה מיליון שקלים יוקצו לאירועים וכנסים ממשרד החינוך וממשרד התרבות והספורט

  • כלב אליהו
  • י"ז ניסן תשע"ז - 13:53 13/04/2017
גודל: א א א
אילוסטרציה (אברהם שפירא)
אילוסטרציה (אברהם שפירא)

הממשלה אישרה בתחילת השבוע תקציב של עשרה מיליון שקלים, משני משרדי ממשלה, לקיום אירועים שיציינו את 'הזיקה ההיסטורית והתרבותית של העם היהודי ליהודה ושומרון, רמת הגולן ובקעת הירדן' בשל שנת היובל לניצחון ולשחרור שטחי המולדת במלחמת ששת הימים.

השרה מירי רגב אמרה על אישור התקציב כי "החגיגות הללו נוגעות לכל ישראלי, כיוון שחבלי הארץ הללו, היו תמיד ונשארו לב ליבה של ארץ-ישראל". כמו כן הוסיפה רגב כי "הזיקה העמוקה הזו צריכה להיות מעל לכל מחלוקת פוליטית, וכי המשמעות הביטחונית-אסטרטגית והמפעל הציוני של ההתיישבות באזורים אלה, הופכים את החגיגות למשמעותיות לחברה הישראלית".

גם השר בנט הגיב לאישור ואמר כי "מדינת ישראל תציין השנה בחגיגיות ובכבוד הראוי יובל לשחרורה של ירושלים, של הבקעה, השומרון והגולן. עם שרוצה לדאוג לעתידו, צריך להסתכל אחורה על עברו ולדעת להמשיך את שושלתו. חינוך הוא לא רק מצוינות לימודית, אלא גם חיבור שורשי ועמוק לשרשרת הדורות היהודית והישראלית".

אישור התקציב לחגיגות היובל שייערכו השנה, לא כולל את חגיגות ה-70 למדינת ישראל שייערכו בשנה הבאה. על פי התכנון, תקצוב חגיגות ה-70 יעמוד על 150 מיליון ₪ אך טרם ברור מה יהיו מקורותיו, כאשר הוצע כבר לפני מספר חודשים כי תקצוב זה יגיע מתרומות ולא מכספים ציבוריים, המעה שזכתה לביקורת רבה.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 24 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד