בע"ה י"א ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

אזהרה: זיוף ברצועות תפילין

בבדיקה שערך מכון התקנים הישראלי נתגלה כי בחלק מרצועות התפילין שנמצאות בשוק ישנה רצועה מפלסטיק שמורכבת על גבי שכבת העור. כלומר – הרצועות פסולות

  • טוביה אריאל
  • י"ב אב תשע"ה - 14:59 28/07/2015
גודל: א א א

על פי דיווחים בעיתון יתד נאמן, רצועות תפילין הנמכרות לאחרונה אינם עומדות בתקנים ההלכתיים, והאנשים המניחים את התפילין נכשלים מדי יום במצוות תפילין ברצועות שאינן כשרות.

על פי הדיווח, בבדיקה שערך מכון התקנים הישראלי נתגלה שרצועות התפילין עשויות משני חלקים, התחתון – עור, אך העליון – פלסטיק סינטטי. כלומר, הרצועות אינן כשרות על פי ההלכה.

הבוקר (שלישי) נתפרסמה מבית דינו של הרב ניסים קרליץ התרעה לציבור בעניין, תחת הכותרת "לאפרושי מאיסורא". בהודעה נכתב, כי "בענין רצועות תפילין המצויות בשוק ונתברר כי הם עשויות מב' שכבות, שכבת עור ושכבת פלסטיק עבה או דקה הדבוקה לעור. דין רצועות אלו מבואר במשנה ברורה שאם יכולים לקלוף בשלמות מכל צד מן התפילין וצורתו כמו נייר שחור זהו פסול. וקל וחומר בנידון דידן דמודבק פס שחור על העור ולא הושחר העור בעצמו כלל".

עוד נכתב, כי "ברצועות כאלו בוודאי יש חשש גם לפסולים אחרים כגון שלא לשמה ועוד. ויש לשים לב לכל זה, כי לצערנו הרב ישנן בשוק רצועות פסולות כאלו, וכביכול יש עליהם הכשר, ושומר נפשו ירחק".

תגובות (2) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד