בע"ה י"ט אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"אזריה הרג מפגין תמים ששכב חסר אונים"

שגריר דרום-אפריקה בישראל זומן לשיחת נזיפה בשל התבטאויות של בכירות בממשלתו

  • י"א אדר תשע"ז - 16:46 09/03/2017
גודל: א א א

משרד החוץ זימן את שגריר דרום-אפריקה בישראל לשיחת נזיפה בשל התבטאויות קיצוניות שנשמעו משתי בכירות בממשלתו. ההתבטאות הראשונה הייתה של שרת המים בממשלת דרום-אפריקה, נומוולה מוקוניין שאמרה כי ישראל מפעילה אפרטהייד מים כנגד הערבים ביהודה ושומרון, ואלאור אזריה הרג מפגין תמים ששכב על הרצפה חסר-אונים. בהמשך הסבירה כי חיסול המחבל מחברון ממחיש את התרבות של צה"ל כ'מכונת רצח' כלשונה.

בכירה נוספת בשלטון בדרום-אפריקה, ג'סי דוארטה, סגנית מזכ"ל הקונגרס הלאומי האפריקני (ANC) – תפקיד בכיר של מפלגת השלטון, אמרה כי יש לשלול אזרחות מתושבי דרום-אפריקה שיתגייסו לצה"ל.

התבטאויותיהן של שתי הבכירות נאמרו במסגרת 'שבוע האפרטהייד' נגד ישראל שהתקיים בקמפוסים בדרום-אפריקה המהווים בשנים האחרונות מעוז של תנועות ה-BDS השונות הקוראות להחרים את ישראל. לפיכך הוחלט במשרד החוץ לזמן את השגריר לשיחת נזיפה ולהעביר מחאה למשרד החוץ בפרטוריה באמצעות שגריר ישראל בדרום-אפריקה, ארתור לנק.

התבטאותה של שרת המים בדרום אפריקה, כללה שורה של אמירות כנגד ישראל. בדבריה אמרה כי "הרשעות וחוסר האנושיות שבה השלטון הישראלי מטפל ההתנגדות של הפלסטינים לדיכוי לא שככו. זה עכשיו נראה על סטרואידים - ישראל משתמשת במים ובשליטה על המים ככלי לשלוט על המדינה הפלסטינית. זה נקבע במחקרים שחלקם נבחנו על-ידי האו"ם. במקביל ישראל היא מדינת אפרטהייד המים הגדולה בעולם".

בהתייחס לחיסול המחבל אמרה, "הירי נגד מפגין פלסטיני ששוכב על הרצפה, חסר אונים מתפתל מכאבים, בוצע ללא חשש מעונש. זו הפגנה של התרבות והאופי של הצבא הישראלי כמכונת רצח. זה לא מפתיע שבהמשך קנאים מחו על כך שחייל נדון למאסר בכלא בגין העבירה שלו".

לבכירה השנייה שהתבטאה כנגד ישראל, ישנה היסטוריה ארוכה של התבטאויות אנטי-ישראליות בוטות. במהלך מבצע 'צוק איתן' השוותה בין פעולותיה של ישראל ברצועת עזה למשטר הנאצי – התבטאויות שגררו תגובות חריפות מאוד מצד הקהילה היהודית המקומית.

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


2 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד