בע"ה י"ח אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

אחרי עשור: מתיישבי שאנור גורשנו בשנית

עשור אחרי ההתנתקות, שוב פונה הלילה הישוב שא-נור. התושבים מדווחים על אלימות קשה של שוטרים. משפחות המגורשים: "עוד נחזור לשאנור ויישובי צפון השומרון" • גלרייה

  • יח"צ
  • י"ד אב תשע"ה - 08:15 30/07/2015
גודל: א א א
הגירוש משאנור הלילה (חומש תחילה)
הגירוש משאנור הלילה (חומש תחילה)

עשור אחרי העקירה מגוש קטיף וצפון השומרון, שוב מראות הגירוש הקשים חזרו לישוב שא-נור. בסביבות השעה 3:00 לפנות בוקר (חמישי) פשטו כוחות משטרה וצבא גדולים על הישוב אליו חזרו לפני שלושה ימים 20 משפחות וכ-150 בני נוער, והחלו בגירוש המתיישבים.

התושבים דיווחו על אלימות משטרתית קשה שכללה הפעלת גז פלפל כנגד המתיישבים שנשארו על גג המצודה בשא-נור. גם בני משפחות מגורשים שנותרו במקום ואף ילדים קטנים הוכו ונגררו באלימות לאוטובוסים וטיוליות שהובאו בידי כוחות הביטחון.

המתיישבים בשאנור טרם הפינוי, הלילה (חומש תחילה)

המשפחות הורדו לישוב קדומים, כמו גם מרבית בני הנוער. חלק מבני הנוער הצליחו לצאת מהטיוליות שהובילו אותם משא-נור והתיישבו על הכביש המוביל לישוב עד שפונו שוב.

עקיבא סמוטריץ' ממגורשי שא-נור מסר לאחר הפינוי: "הלילה שוב גורשנו משא-נור, נמשיך להאבק על חזרתנו לביתנו בשא-נור ושאר ישובי צפון השומרון, מתוך דבקות בארץ ישראל וללא אלימות. אנו גאים בנוער הנפלא ששהה איתנו במשך הימים האחרונים מתוך דבקות ומסירות נפש. אנו מגנים את אלימות המשטרה הלילה בפינוי ומחזקים את ידי השוטרים שסירבו ליטול חלק בגירוש יהודים מביתם ואדמתם".

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


3 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 19 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד