בע"ה י"ח אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

אחרי שנתיים: "עכשיו אפשר להתחיל להתאבל"

אלמנתו של אבי בן ציון סיימה היום (ה') את מאבקה להכרת בעלה כנפגע פעולות איבה ומודאגת מהמשפחות הנוספות שעלולות לסבול מהתופעה. "במקום לאחות את הפצועים, המשפחות נאלצות להיאבק במי שאמור להגן עליהן"

  • יהודה פרל, הקול היהודי
  • כ"ו אלול תשע"ו - 21:30 29/09/2016
גודל: א א א
שלט שהוצב כחלק מהמחאה ()
שלט שהוצב כחלק מהמחאה ()

משפחתו של אברהם בן ציון קיבלו היום (חמישי) את הודעת הרשות המאשרת של משרד הבטחון על כך שהם מכירים באביהם הי"ד, כנפגע פעולות איבה. "הבשורה מאוד טרייה וקשה לעיקול, אך יש הקלה. אני מצירה על התקופה שהייתה עד עכשיו" אומרת ניוה צמח בן ציון, אלמנתו של אבי הי"ד, בשיחה עם הקול היהודי.

את הבשורה קיבלנו בני המשפחה בסיום תקופה ארוכה, בת קרוב לשנתיים, של מאבקים ציבוריים ומשפטיים בכדי להוכיח כי אבי, שנדרס בידי שודד רכב ערבים בצורה אכזרית, נרצח בפיגוע ולא באירוע פלילי. "לפני כחודשיים הגשנו פעם שנייה תביעה למשרד הבטחון להכרה באבי כפעולת איבה. שכרנו עורך דין טוב והצגנו את כל העובדות בצורה מדוקדקת וטובה. כעת הם השיבו לנו", היא מספרת.

"עכשיו אבי יכול לנוח על משכבו בשלום ואני יכולה להתחיל להתאבל", אומרת ניוה, שמאז הרצח בט' כסלו התשע"ה, הייתה עסוקה במאבק כנגד טענת המשטרה כי מדובר ב"שוד שהסתבך". "מההתחלה היה לנו ברור שמדובר בפיגוע על רקע לאומני. הרשויות במדינה כל הזמן אמרו לנו שזה פלילי והמצב מבחינתנו היה מאוד קשה. מרוק הנחישות שלהם, כבר פקפקנו בצדקת דרכינו".

אברהם בן ציון הי"ד (באדיבות המשפחה)

המחבלים, שנעצרו ימים ספורים לאחר הרצח, הואשמו כבר אז בעבירות שונות, אך כתב האישום לא כלל סעיף של מניע לאומני למעשים. ספק אם כעת ישונה הסעיף בבית הדין הצבאי", אומרת ניוה. לדבריה, טיוח הפיגוע בו נרצח בעלה, נבע ממניעים זרים.

>הירשם עכשיו ותקבל את הכותרות החשובות למייל האישי!<

"הסיפור של המשפחה שלנו נגמר, אבל אני בטוחה שזה יכול לקרות שוב. אני לא רוצה להגיד שזה מגמתי, וקטונתי להבין את המניע של הרשויות, אבל זה יכול לקרות שוב. אין לי מושג כיצד אפשר למגר את התופעה הזו", אומרת בן ציון בדאגה.

סיפור דומה חוו משפחות נוספות, כמו משפחת בר קפרא כאשר דוד נרצח בידי ערבים ועד כה הרשויות מסרבות להכיר בו כנפגע פעולות איבה, ומשפחתו של נתנאל רואי עראמי הי"ד שנרצח בידי פועלים ערבים בפתח תקווה, משפחתו של הרב משה טלבי הי"ד, שבתחילה טענה המשטרה כי הוא התאבד ולבסוף, לאחר מאבק המשטרה, הודתה כי מדובר בפיגוע.

"זה עצוב", ממשיכה ניוה. "משפחות שנמצאות בצומת הכי קשה בחייהם, עם שבר מאוד גדול מעצם האובדן, מוצאות עצמן מתמודד עם הרשויות. במקום לעסוק בלמלא את החלל שנפער במשפחה ולאחות את הפצעים, הן צריכות להיאבק בישות שאמורה להגן עליהם".

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


4 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 20 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד