בע"ה י"ט אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

אילניה: "אירוע כזה קורה כל מספר חודשים"

תושבי אילניה מודאגים מניסיון ההשתלטות של ערביי הכפרים הסמוכים על מעיין סג'רה בגליל התחתון. "המשטרה לא פועלת, אנחנו לבד במאבק"

  • טוביה אריאל
  • ט"ו אלול תשע"ה - 17:00 30/08/2015
גודל: א א א
ערבים באילניה. ארכיון
ערבים באילניה. ארכיון

האירוע שהתרחש אתמול (שבת) סמוך למעיין סג'רה שבגליל התחתון, לא חדש לתושבי המושב אילניה הסמוך. "בסביבות השעה ארבע וחצי אחרי הצהרים, הגיעו כמאה וחמישים ערבים מהכפרים טמרא, סכנין, תורעאן ועוד וחגגו את יום הולדתו של סופר ערבי מפורסם שכתב הרבה על "זכות השיבה" ", אומר פז עפרוני, פעיל תושב אילניה, בשיחה עם הקול היהודי.

לדבריו, לא מדובר באירוע תמים. "הם נאמו שם כל מיני נאומים שלא בעד היהודים, בלשון המעטה. ברור לנו שאירוע כזה עלול להגיע גם לאלימות", אומר עפרוני. יש לציין, שבמהלך האירוע אמש, התפתח עימות עם תושבי אילניה, במהלכו עוכבו לחקירה ארבעה ערבים.

"אירוע כזה קורה פעם בשלושה ארבעה חודשים, בדרך כלל בימי שבת. זה מתחיל בנאומים וממשיך בקללות נגד יהודים. אנחנו מגיעים לשם אבל אין לנו כל כך מה לעשות, רק מזמינים משטרה שלא תמיד בעדנו", אומר עפרוני ומציין "בפעם שעברה הם הניפו דגלי "פלסטין" וניסו להוריד דגלי ישראל מהמעיין ולשרוף אותם. אחד התושבים מנע מהם".

"אנחנו שומרים על איפוק ונתונים למשטרה לטפל בזה, אבל היא לא כל כך פועלת בטענה שמדובר ב'נושא רגיש'. כל שלושה חודשים אנחנו מקבלים את זה כ'בום' בפנים. אם אנחנו התושבים לא נרד למעיין בעצמינו, הערבים ישחיתו את המקום", אומר עפרוני ומציין שלפני כשנה ריססו ערבים כתובות דאע"ש במעיין.

"לנו אין יותר מה לעשות. אנחנו לא רוצים לעבור על החוק, אנחנו רק מבקשים שביום שבת מנוחה נוכל לשבת בבתים שלנו ולא יבואו ערבים להטריד אותנו. אנחנו לבד במאבק הזה, אין אף אחד שעוזר לנו", אומר עפרוני לסיום.

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


2 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד