בע"ה י"ח אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"אין הרתעה נגד זורקי אבנים"

תושב עלי שהותקף השבוע באבנים בדרך לביתו דורש לשנות את נהלי הירי נגד זורקי האבנים. "זה לא רק פוגע ברכב, זה פיגוע לכל דבר"

  • יהודה פרל, הקול היהודי
  • י"ג אדר תשע"ה - 10:36 04/03/2015
גודל: א א א

כמדומה שאין תושב באיו"ש שלא מכיר את תופעת טרור האבנים בכבישים. מספר נערים ערבים אורבים לכלי רכב ומיידים לעברם אבנים או בקבוקי תבערה, ולפעמים אף מציתים צמיגים על הכביש. פעמים רבות שנזק נגרם לכלי רכב ולפעמים נפצעים הנוסעים.

השבוע היה אלחנן (שם בדוי) מהישוב עלי בבנימין, בין העשרות שהותקפו. "נסעתי על כבישים 60 מכיוון ירושלים לעלי, ו-200 מטרים אחרי צומת עופרה פגעה אבן באחת מדלתות הרכב", הוא מתאר. "נזק פח וצבע נגרמו לרכב וכמעט פגע בחלון של הרכב ומישהו מהנוסעים היה יכול להיפגע". באותו ערב, מספר אלחנן, גם אחותו הותקפה באבנים סמוך לצומת שילה ועל תושבים נוספים בישוב שהותקפו אף הם.

"לפני נסע ג'יפ צבאי. אחרי שיצאתי מהטווח של האבנים, סימנתי לחיילים לעצור וסיפרתי להם מה קרה. הם אמרו לי שבאותו מקום היה מארב של חיילים אבל הם לא הבחינו באירוע. שעה אחרי דברתי איתם שוב בטלפון והבנתי שעדין לא תפסו את זורקי האבנים".

אלחנן השתחרר מצה"ל לאחרונה לאחר שירות של שלוש שנים בחטיבת גולני. "במקרה כזה הפקודות לא כ"כ ברורות. צריך לחדד נהלים של ירי לעבר זורקי אבנים ולא רק ירי התרעתי. יש מקום במקרה כזה לפתוח בירי על מנת להרוג. רק ככה תווצאר הרתעה כמו שצריך. ככה יעצרו את התופעה של הפיגועים האלה".

"הילדה אדל ביטון נפצעה לפי שנתיים מזריקות אבנים והדבר הזה הביא למותה, אפשר לקרוא לזה רצח. זריקת אבן לא רק פוגעת ברכב או פוצעת, זה פיגוע לכל דבר. כיום אין הרתעה של הצבא על זורקי האבנים, אבל לדעתי יש לצבא את היכולת, רק צריך לשחרר את המתג".

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


3 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 19 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד