בע"ה ט"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"אין יהודים - אין פיגועים"

עורכת דינו של מאיר אטינגר טוענת שהעברתם של העצורים המנהליים לבידוד נעשתה על רקע המצב הביטחוני. "משדרים - אין יהודים אין פיגועים"

  • אורי קירשנבום
  • כ"ט תשרי תשע"ו - 20:13 12/10/2015
גודל: א א א
אביתר סלונים ומאיר אטינגר (הקול היהודי)
אביתר סלונים ומאיר אטינגר (הקול היהודי)

לאחר ששירות בתי הסוהר הודה אתמול שמעברו של מאיר אטינגר לבידוד בכלא אשל נעשה בניגוד לחוק, עו"ד סימה כוכב מארגון חוננו, שביקרה את אטינגר בימים האחרונים, מסבירה בשיחה ל'קול היהודי' את הבעיה החוקית בהליך שנקט שירות בתי הסוהר. היא טוענת שבהגדרה בחוק, צו מעצר מנהלי, ששר הביטחון הוא הסמכות היחידה שיכולה לחתום עליו, כולל מקום מעצר מסוים בו על העצור המנהלי להיות כלוא בזמן המעצר.

במקרה של אטינגר, שירות בתי הסוהר העביר אותו לבידוד בכלא אשל עוד בטרם שר הביטחון חתם על צו מחודש שבו מקום הכליאה מצוין ככלא אשל, ורק בדיעבד הביאו משירות בתי הסוהר צו חתום משר הביטחון, שנחתם רק יממה לאחר מעברו של אטינגר לכלא אשל, ובכך ניסו "להכשיר את השרץ" כהגדרתה של עו"ד כוכב.

"הדבר המהותי ביותר בעיניי הוא שמדובר פה באנשים שהם עצורים. לא הוגש נגדם כתב אישום, הם לא הואשמו בדבר, ולא רק שנשללה מהם החירות, אלא שעכשיו הם אפילו לא יכולים לתקשר עם בני המשפחה שלהם", הוסיפה עו"ד כוכב.

כלא אשל (שב"ס)

ניסינו לברר עם עו"ד כוכב מהי העילה הרשמית מצד הגורמים השונים להרעת התנאים של העצורים המנהליים. "הטענה המוקדמת בטרם ההחלטה הייתה שחטיבת המודיעין של השב"ס קיבלה החלטה על כך", מסבירה עו"ד כוכב, ומוסיפה שלא נשמע כל טענה קונקרטית מצד שב"ס או מצד גורם אחר להרעת התנאים, וכי העצורים המנהליים הצטיינו בהתנהגות מופתית בבית הכלא.

עו"ד כוכב טוענת בתוקף כי הרעת התנאים נובעת אך ורק מהמצב הבטחוני. "התחושה היא שמשדרים להם – אין יהודים אין פיגועים. בעצם ממדרים אותם", טוענת עו"ד כוכב.

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 20 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד