בע"ה י"א ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"אין מקום לשינוי מושג המשפחה בישראל"

"כל אדם שמגדיר את עצמו נאמן לדבר ה' צריך להתנגד לעיוות מושגים בנושא המשפחה היהודית", אומר הרב סמוטריץ', מתומכי הבית היהודי

  • אורי קירשנבום
  • כ"ח אדר תשע"ה - 17:23 19/03/2015
גודל: א א א
הרב אבי סמוטריץ
הרב אבי סמוטריץ

מפלגת הבית היהודי עוררה לא אחת את חמתם של גורמים תורניים בציבור הדתי בשל מעורבותה במישרין או בעקיפין בתהליכי חקיקה שנוגדים את רוח ישראל. הדבר גורם מעת לעת להפניית תמיהות רבות לרבנים התומכים במפלגה.

כך לאחרונה עוררה עמדתם של אנשי הבית היהודי בשאלת היחס הראוי מצד המדינה כלפי 'זוגות' חד מיניים, תגובות קשות בקרב הציבור הדתי. הסיסמא "הכרה-לא, זכויות-כן", שטבע השר בנט, נתפסה בעיני רבים כאמירה מגומגמת המנסה לאחוז בשני הפכים - השתלבות ברוח הליברליות המנשבת בתקשורת מחד, והצגת תדמית יהודית איתנה כביכול מאידך, "לא מתנצלים" כלשון קמפיין המפלגה.

בשיחה עם הקול היהודי, אומר הרב אבי סמוטריץ', רב היישוב בית יתיר ותומך בולט של מפלגת הבית היהודי, כי בוודאי שאין לתת שום לגיטימציה לזוגיות חד-מינית.

הרב סמוטריץ' הדגיש שלא הכיר את האמירה "הכרה לא, זכויות כן" וכי אינו בקי בפרטים השונים של תהליכי החקיקה עליהם מדובר, אך יחד עם זאת אמר ש"אין שום ספק שאין שום מקום לשינוי במושג המשפחה בישראל. זו צריכה להיות גישתו של כל אדם שמגדיר את עצמו ברוך ה' נאמן לדבר ה' ברמה זו או אחרת. פשוט הדבר".

ביחס להיבטים הפוליטיים של הסוגיא אמר הרב סמוטריץ' שהעולם הפוליטי לא תמיד יכול לשקף נאמנה את עולם הערכים הטהור של התורה, וכי בפעילות הפרלמנטרית "צריך לבחון את חכמת האפשרי עם חכמת האידיאל", כלשונו.

בסיום הדברים, חזר הרב סמוטריץ' והדגיש כי "ברמת בית המדרש אין שום ספק מה התשובה. שום לגיטימציה לא יכולה להינתן למושגים מעוותים שכאלה".

נציין, שבניגוד לדבריו אלה של הרב סמוטריץ', השר בנט מעולם לא הציג את התנהלותו בנושא כטקטיקה פוליטית, אלא כאמירה אידיאולוגית. לטענות עיתונאים נגדו כאילו הוא ומפלגתו "חשוכים וגזעניים" בשל התנגדותם להכרה ב'זוגיות חד מינית', השיב בנט במספר הזדמנויות כי התנגדותו להכרה פורמלית בזוגיות חד מינית נובעת מהיותו אדם דתי. "התורה לא מכירה פורמלית בזוגיות שכזו כמו שהיא לא מתירה בשר בחלב", אמר השר בנט. יחד עם זאת, הדגיש בנט שחשוב לו לדאוג לזכויותיהם של זוגות חד מיניים ולכן התנהלותו בעניין הייתה פרגמטית, לטענתו, "הכרה-לא, זכויות-כן".

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד