בע"ה י"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"אירועי תרבות מתגלים כהסתה נגד ישראל"

מחאה בכרמיאל: עשרות תושבי העיר וביניהם סגן ראש העיר, חברי מועצה ופעילי ימין מחו נגד הקרנת סרטו של מוחמד בכרי

  • יח"צ
  • ט' סיון תשע"ה - 11:45 27/05/2015
גודל: א א א

ביום חמישי האחרון אמור היה להתקיים באודיטוריום העירוני בכרמיאל אירוע תחת הכותרת "דו שיח בין יהודים לערבים". אלא שלתושבי העיר התברר לפתע כי אין מדובר באירוע "דו שיח" כפי שהציגו מארגני האירוע לעירייה אלא באירוע תעמולה נגד מדינת ישראל בו הקרינו את סרטו של מוחמד בכרי, סרט המשמיץ את ישראל ואף היללו את שמו של בכרי למרות התבטאויותיו כאשר כזכור בין היתר כינה בכרי את חיילי צה"ל במבצע חומת מגן "כלבים משוסעים".

עשרות תושבים בניהם סגן ראש העיר ויו"ר סיעת הבית היהודי בעיר רותם ינאי, יו"ר סיעת הליכוד קורן נויימרק וחברי מועצה הגיעו כדי למחות על האירוע. עטופים בדגלי ישראל הם נכנסו לאולם ובמהלך הקרנת הסרט שרו את המנון התקווה והודיעו כי אין מקום לכך בעיר כרמיאל .

תושב העיר סיפר: "הגעתי לעיר לפני שש שנים לא היה כאן אף ערבי היום יש ברחובות המון. הם מגיעים למגרשי הכדורגל בכמויות תופסים את המגרש ולעיתים אף מתעמתים עם היהודים במגרש, הם מציקים, רבים, והגרוע מכל מפתים את הבנות שלנו עם שריקות קריצות ומבטים. לא לכרמיאל כזאת הגעתי ובטח שלא איחלתי. היום אני ממש חושש שהילד שלי יתחיל להסתובב עם בני מיעוטים וסביבה לא טובה. אני חושש לבנות העיר שמפותות יום יום, אני חושש לעתיד ילדינו, אני חושש לעתיד כרמיאל בתור כרמיאל יהודית.

סגן ראש העיר רותם ינאי אמר כי: "מדינת ישראל, בשקט ובהדרגה, מאבדת את הגליל! זה מתחיל מתהלוכות פרובוקטיביות בכבישים ובערים לאירועים לציון הנכבה (האסון שבהקמת מדינת ישראל) בהם מתנוסס דגל אש"פ בתוך הישובים וממשיך בעזיבה של צעירים את הצפון בשל חוסר תעסוקה, מחירי דיור ובשל פערים רבים נוספים המצויים בפריפריה".

ינאי המשיך: "משלא הצלחנו למנוע את ההקרנה החלטנו להגיע ולהביע את מחאתנו ואת מורת רוחנו מהדרך ומהדברים המוצגים באירוע מסוג זה שכל מטרתו היא פגיעה במדינה ובחיילי צה"ל וכל זאת בתחפושת של "יצירת אומנות" ו"אירוע תרבות". אני גאה על הדרך בה נהגו תושבי כרמיאל כנגד האירוע, על האיפוק ועל המחאה המכובדת והעניינית. תושביה הערבים של מדינת ישראל חייבים להבין שהדרך לשוויון זכויות עוברת דרך מילוי חובות ושלא ניתן לדרוש את קידום החברה הערבית דרך ביטול החברה היהודית והשוואת הנכבה לשואה", אמר.

יו"ר ארגון נלחמים בשקר ה"פלסטיני" עופר גולן אמר כי:" אנו נתקלים באירועים כאלה בכל רחבי הארץ לצערי, תחת הכותרת "דו שיח בין יהודים לערבים" מתקיימים אירועי הסתה נגד מדינת ישראל וצה"ל, נמשיך להפגין נגד אויבנו ולא נאפשר הסתה נגד מדינת ישראל וצה"ל".

הכתבה באדיבות יח"צ

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד