בע"ה י' ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

אישום כנגד קורבן יידוי האבנים

פרקליטות המדינה הגישה כתב אישום כנגד נעם פדרמן שתועד כשהוא מגיב למתפרעים ערבים

  • ט"ו אלול תשע"ה - 18:53 30/08/2015
גודל: א א א
תיעוד האירוע בו פדרמן מגיב למיידי האבנים (צילום מסך מתוך יוטיוב) צילום מסך
תיעוד האירוע בו פדרמן מגיב למיידי האבנים (צילום מסך מתוך יוטיוב) צילום מסך

יחידת התביעות של מחוז ש"י הגישה היום (ראשון) כתב אישום נגד נועם פדרמן, תושב חוות פדרמן בקריית ארבע בטענה כי הזיק לכלי רכב של ערבים.

לפני כתשעה חודשים, בעת שפדרמן נסע ברכבו בחברון עם שניים מילדיו ביניהם ילד כבן חמש, הותקף באבנים מטווח אפס. פדרמן ירד מרכבו והחל במרדף אחר הפורעים הערבים ואף נכנס לסמטה אליה נמלטו מיידי האבנים. בסמטה המשיכו ערבים ליידות אבנים לעבר פדרמן ובנו ובתגובה, השליך פדרמן אבנים על התוקפים.

כשנחקר פדרמן במשטרה, הוצג בפניו סרט תיעוד של הצבא בו נראים מיידי האבנים תוקפים חיילי צה"ל לפני הגעתו למקום ואלה במקום לתפוס את הפורעים, ברחו מהמקום, מה שהוביל את הפורעים לתקוף את רכבו של פדרמן. עוד הסתבר, כי צלמת של ארגון השמאל הקיצוני 'בצלם', התמקמה מבעוד מועד במקום, וצילמה את האירועים, אך ערכה את הקלטת והגישה למשטרה קלטת ערוכה. לאחר מכן, התלונן כנגד הצלמת שתיאמה לכאורה את האירוע עם הפורעים.

פדרמן אמר היום, בתגובה להגשת כתב האישום, כי "תיק החקירה הועבר לאחר האירוע לפרקליטות מחוז ירושלים, אולם זו חששה מזיכוי שלי ובחרה שלא להתעסק עם התיק הבעייתי והעבירה את התיק לטיפול מחלקת התביעות של מחוז ש"י". עוד הוסיף פדרמן ואמר, כי "למרות שביקשתי שיערך לי שימוע לפני הגשת כתב האישום, המשטרה בחרה להתעלם מבקשתי והגישה כתב אישום בטרם נערך השימוע".

"חמור מאוד שהתביעה במדינת ישראל הפכה את המותקף לנאשם", מטיח פדרמן ביקורת כלפי המשטרה ופרקליטות המדינה. "כולם יודעים שנזרקו עלי ועל משפחתי אבנים וכל פעולותיי היו לשם הגנה עצמית. אני מתכוון להפוך את המשפט הזה למשפט פוליטי אשר בו תועמד לבחינה מדיניות ההבלגה של צה"ל ביהודה ושומרון. מדיניות ההבלגה הובילה ומובילה לרצח יהודים ואסור לשתוק על כך, גם במחיר של כתב אישום".

תגובות (3) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 14 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד