בע"ה ח' ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

אישום: מאבטח דרוזי רצח יהודי שקיללו

כתב אישום באשמת רצח הוגש הבוקר נגד המאבטח הדרוזי שעבד ברחבת הכותל המערבי וירה למוות בדורון בן שלוש הי"ד. על פי כתב האישום, בן שלוש קילל את קבלאן ומאבטח דרוזי נוסף על רקע מוצאם, וקבלאן החליט לרצוח אותו

  • אלחנן גרונר, הקול היהודי
  • כ"ו תמוז תשע"ג - 10:03 04/07/2013
גודל: א א א
רחבת הכותל המערבי (הקרן למורשת הכותל)
רחבת הכותל המערבי (הקרן למורשת הכותל)

האדי קבלאן, מאבטח דרוזי מהכפר בית ג'אן שבצפון מואשם ברצח דורון בן שלוש הי"ד, כך עולה מכתב האישום שהוגש נגדו הבוקר בבית המשפט המחוזי בירושלים בידי הפרקליטות.

על פי כתב האישום, ביום שישי לפני כשבועיים קבלאן עבד בעמדת הבידוק בכניסה לרחבת הכותל המערבי של הר הבית יחד עם מאבטח נוסף בשם חלאד. מעובדות כתב האישום עולה כי דורון בן שלוש, יהודי תמהוני שנהג לשהות באיזור הכותל המערבי בקביעות, עבר בעמדת הבידוק בסביבות השעה 6:00 בבוקר וקילל את המאבטחים על רקע מוצאם הדרוזי.

בן שלוש צעק בין השאר לעבר המאבטחים, כי "אלה גויים, אלה הכלבים שלנו אלה עובדים אצלנו הבאנו אותם מסוריה". קבלאן ענה לו, "אתה צודק אנחנו דרוזים כלבים".

בהמשך שאל קבלאן שני מאבטחים האם ישלמו לו אלף ש"ח באם יהרוג את בן שלוש. כאשר חזר בן שלוש כעבור כשעה לעבר עמדת הבידוק יצא קבלאן לעברו, ירה בו 14 כדורים עד שרוקן את מחסנית האקדח ורצח אותו.

קבלאן טען כי בן שלוש צעק "אללה אכבר" וכי סבר שמדובר במחבל, אך גרסתו התגלתה כשקרית לחלוטין. הגרסא קיבלה אחיזה כיוון שבן שלוש היה מוכר כתמהוני שמסתובב גם עם ערביי האיזור.

היום תבקש הפרקליטות להאריך את מעצרו של קבלאן עד לתום ההליכים נגדו.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 9 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד