בע"ה י"ט אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

אישום: רקדו בחתונת "השנאה"

13 נאשמים בהסתה לאלימות, ביניהם זמר החתונה שמואשם ששר פסוקים מספר תהילים ובכך "שילהב" את הרוקדים

  • כ"ד תשרי תשע"ז - 11:32 26/10/2016
גודל: א א א
איתמר בן גביר (יהודה פרל) (יהודה פרל)
איתמר בן גביר (יהודה פרל) (יהודה פרל)

פרקליטות המדינה הגישה הבוקר (רביעי) כתבי אישום כנגד 13 יהודים הנאשמים במעורבות בחתונת בני הזוג אשבל שזכתה לשם "חתונת השנאה" במסגרת מסע ההכפשות בתקשורת בפרשת העינויים בשנה שעברה.

כתב האישום מייחס לנאשמים, ביניהם הזמר סיני תור שניגן בחתונה וחמישה קטינים עבירות של קריאה למעשי אלימות או טרור, עידוד או תמיכה למעשי אלימות וטרור. כתבי האישום הוגשו באישורו של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט.

עורך הדין איתמר בן גביר המייצג חלק מהנאשמים התייחס לכתב האישום וציין כי הפרקליטות נהגה בצורה חריגה בכך שהודיע לנאשמים באופן טלפוני על הגשת כתבי האישום בעניינם ולא שלחה את האישומים בדואר כנהוג.

דומא. ארכיון (אברהם שפירא)

"מדובר בצעד פופוליסטי של הפרקליטות שבדרך כלל שולחת כתבי אישום בדואר לנאשמים משוחררים, אך הפעם נדמה שהרצון להוציא הודעה לתקשורת גובר על זכויות הנאשמים שראוי היה שיעיינו בכתב האישום ולא יקבלו הודעה טלפונית".

בתגובה לעובדה שכתב האישום יכלול ניפוף בנשק, אמר בן גביר כי "מן הראוי שבפרקליטות יגישו קודם כתבי אישום נגד משתתפי חתונות באום אל פחם ורהט שלא רק שמנופפים בנשק אלא אף יורים באוויר". לדבריו, "בפרקליטות גיבורים על יהודים ותחושה קשה של גזענות ואכיפה בררנית ממשיכה להיות באוויר".

הפרקליטות הדגישה בהודעה לתקשורת ופירטה את חלקו של הזמר סיני תור באירוע, והאשימה אותו בכך ששר פסוקים ממזמורי התהילים בהם הפסוק "הכפירים שואגים לטרף" וכן את השיר ייבנה המקדש. בנוסף נכתב כי חלק מהנאשמים רקדו כשרובי M-4 צה"ליים בידיהם. על פי טענת הפרקליטות האוחזים בנשקים אף דרכו אותם במהלך הריקודים.

תגובות (11) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


4 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 19 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד