בע"ה י' ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

אלימות השוטרים תועדה - העצור שוחרר

המשטרה ביקשה להרחיק למשך חדשיים מיו"ש צעיר שנעצר בהפגנת מחאה על ההרס בעפרה. תיעוד אלימות השוטרים נגדו הביא את השופט לשחררו ללא תנאי. ארגון חוננו: "שוב רואים את חשיבות תיעוד אלימות השוטרים"

  • יח"צ
  • ד' אדר תשע"ז - 09:20 02/03/2017
גודל: א א א

צעיר שנעצר אתמול (ג') בהפגנה שנערכה בצומת יצהר שבשומרון במחאה על הרס הבתים בעפרה, שוחרר בידי בית המשפט ללא תנאי, וזאת לאחר שעו"ד חי הבר, שייצג את הצעיר מטעם ארגון חוננו, הציג לבית המשפט תיעוד בו נראים שוטרי יס"מ מפעילים אלימות נגדו.

המשטרה טענה כי הצעיר חסם את הכביש ותקף שוטרים, וביקשה מבית המשפט להורות על הרחקתו למשך חדשיים מיהודה ושומרון, והפקדה של 1,000 ₪ להבטחת קיום תנאי ההגבלה. השופט עודד מורנו קבע כי אמנם ישנו חשד סביר לביצוע העבירות לאור דו"ח הפעולה של השוטרים, אך קבע כי יש "לתת משקל" גם לסרטון בו נראה אחד השוטרים דוחף את העצור לתוך ניידת באלימות וללא סיבה נראית לעין.

השופט קבע כי אין מקום לתנאי הרחקה מיהודה ושומרון, שאף יגרמו להרחקתו ממוסד הלימודים בו הוא לומד, והורה כי העצור ישוחרר בערבות בלבד.

מארגון חוננו נמסר בתגובה: "האירוע שב וממחיש את חשיבות התיעוד של אלימות השוטרים. אנו נתקלים שוב ושוב באירועים בהם תיעוד האירועים הוא זה שמגלה את האמת ומוכיח כי לא האזרחים עברו על החוק אלא דווקא השוטרים".

עו"ד חי הבר מארגון חוננו מסר בתגובה: "מצער לראות כי דווקא בנושאים כה רגישים כאשר אזרחים נורמטיביים ללא כל עבר פלילי מבקשים להביע מחאתם השקטה על פינוי יהודים, בוחרת המשטרה להתנהל בחוסר רגישות שכזה, והשוטרים פועלים באלימות. כדרכם של אירועים שכאלה, בסופו של דבר נעצר המפגין ומיוחסת לו עבירה של תקיפת שוטר. למזלו של החשוד התנהלות המשטרה תועדה ותלונה מתאימה תועבר למח"ש".

יין בוטיק לפורים ופסח עכשיו במבצע מיוחד!

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


4 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 14 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד