בע"ה י"ב ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

אלפי גוים מאתיופיה בדרכם ארצה

ההחלטה שהתקבלה לפני כשבועיים צפויה להביא לגל נוסף של עלייה נוצרית ארצה

  • י"ח אב תשע"ו - 17:15 22/08/2016
גודל: א א א
ארכיון (Magnus Manske)
ארכיון (Magnus Manske)

לפני כשבועיים התקבלה החלטת ממשלה להעלות ארצה 1,300 אזרחים מאתיופיה במסגרת 'חוק הכניסה'.

למעשה, מהווה התכנית מעין מעקף ל'חוק השבות' ובשל העובדה שאותם אזרחי אתיופיה אינם יהודים ואינם רשאים לעלות מכוח 'חוק השבות' מבצעת המדינה את העלייה ההמונית במסגרת 'חוק הכניסה'. שלושה שרים נכחו בישיבה המצומצמת בה התקבלה ההחלטה: שרת העלייה והקליטה סופה לנדבר, שר הפנים אריה דרעי והשר לענייני ירושלים והגנת הסביבה זאב אלקין.

הקבוצה המדוברת מורכבת מאזרחים אתיופים מאדיס אבבה ומגונדר שיש להם קרובי משפחה שעלו ארצה. אותה קבוצה טוענת, כמו גם קרובי משפחותיהם שכבר עלו ארצה במסגרת החלטות ממשלה בשנים עברו, כי הם נמנים על צאצאי יהודים שהמירו את דתם במסגרת מבצעי המסיון הנרחבים שהתקיימו באתיופיה לפני כ-150 שנה. במחנה המעבר בו הם מתרכזים לקראת מעברם הם משדרים שהם מקיימים אורח חיים דתי - מניחים תפילין וחובשים כיפות, אך בניגוד ליהודי אתיופיה שעלו ארצה בעליות הגדולות לפני עשרים ושלושים שנה אין כל ספק כי מבחינת ההלכה הם גויים לכל דבר ועניין.

רוצה להישאר מעודכן? הכותרות החשובות מידי שבוע אצלך במייל!הירשם עכשיו!

בהחלטת הממשלה נאמר כי מדובר ב"צורך הומניטרי" של "איחוד משפחות". המדינה תישא בעלויות הגבוהות של העלאתם ארצה, לרבות עלות הטיסות, בדיקות רפואיות, מגורים לתקופה מסויימת וכן הלאה.

בערוץ 20 פורסם כי בעקבות ההחלטה להעלות את הקבוצה הזו ארצה בחודש הקרוב, עושים ארגוני מסיון וארגוני 'זכויות אדם' באתיופיה מאמצים עילאיים לארגן קבוצות נוספות של אזרחים אתיופיים שידרשו מממשלת ישראל לעלות ארצה.

חבר הכנסת אברהם נגוסה (ליכוד) שבעבר נטען על ידי רבים מבני העדה האתיופית בישראל כי הוא היה בעברו פעיל מסיונרי, ברך על ההחלטה והתחייב: "אמשיך לעמוד על כך שההחלטה תבוצע במלואה ושהסבל של המשפחות הקרועות בין ישראל לאתיופיה ייפסק".

תגובות (3) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד