בע"ה י"ב ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

אלפים מחו כנגד "נשות הכותל"

הבוקר התקיימה מחאה המונית כנגד ביזוי הכותל על-ידי הרפורמים

  • א' אדר תשע"ז - 16:01 27/02/2017
גודל: א א א

כמידי חודש בחודשו מגיעות 'נשות הכותל', לקיים 'תפילה' ברחבת הכותל. גם הבוקר (ב') הגיעו נשות הכותל במטרה להתריס ולקיים טקס 'תפילה' ברחבת הכותל. מבעוד מועד אורגנה מחאה המונית כנגד ביזוי הכותל על-ידי גורמים שונים בציונות הדתית, ואלפי בחורי ישיבה ובנות אולפנה באו למקום בכדי למחות כנגד ביזוי המקום.

מארגני המחאה קראו לשר הפנים אריה דרעי ולמפלגות הדתיות והחרדיות להעביר את 'חוק הכותל החדש' אשר יחזיר את הסמכות ברחבה לידי הרבנות הראשית לישראל וימנע את חילול המקום על-ידי תנועות רפורמיות שונות.

לעומת זאת, תנועת 'נאמני תורה ועבודה' מסרו בתגובה למחאה, "כתנועה החפצה בטיפוח מעורבות הנוער בלבטי החברה הישראלית, אנו תומכים ביצירת דיונים ורבי-שיח סביב נושאים מורכבים כדוגמת היחס למתווה הכותל. דיון שכזה עשוי להעלות דילמות מרתקות בענייני הלכה, היחס לחוק ולמערכת המשפט, גבולות הסובלנות מול חופש הפרט ועוד".

בתנועה הדגישו גם את התנגדותם למחאה שהתקיימה במקום והבהירו כי "ישנו הבדל גדול בין יצירת דיון עומק לבין השתתפות אקטיבית בהפגנה, אשר גם אסורה לפי נהלי משרד החינוך. הכותל המערבי הינו מקום קדוש ורגיש, אשר מתנהל לגביו דיון ארוך וחשוב, גם בתוך הציבור הדתי עצמו, בנוגע לאופיו ולאופי עבודת השם שמתנהלת בו. ישנן דעות רבות ומגוונות בתוך הציונות הדתית בנושא זה, ועל כן שליחת הבנות להפגנה מהסוג שהיה הבוקר, הן מצד ההורים והן מצד המוסדות, אינה אלא טעות חינוכית וערכית".

מרכז ליב"ה, הפועל לחיזוק הצביון היהודי, שהיה ממארגני המחאה הבוקר הגיב לטענות שהועלו, "מבחינת ארגוני השוליים תפילת נשים רפורמיות בכותל כן, אבל תפילת תלמידים דתיים בכותל לא. הניסיון של קבוצות אלו להפוך תפילה לגיטימית להפגנה או ל'הפרדה בין יהודים' כלשונם, שבה ומוכיחה את הכוונות האמתיות של אותן קבוצות ביצירת חוסר לגיטימציה לכל מי שלא חושב כמותן. אלפי הצעירים שבאו הבוקר להתפלל בטבעיות ובקדושה בכותל המערבי, השמיעו קול ברור של אחדות ואהבה מול קולות של פילוג ושנאה".

המחאה שהתארגנה הבוקר ברחבת הכותל, אורגנה על-ידי גופים שונים, ובעזרת קריאתם של רבנים שונים בציונות הדתית: הרב נבנצל, הרב אליהו, הרב דרוקמן ועוד. בין הנוכחים היו גם הרב שמואל אליהו רב העיר צפת, הרב שלמה עמאר רב העיר ירושלים וחבר מועצת העיר ירושלים, אריה קינג.

הרב עמאר נשא דברים ברחבת הכותל והסביר את הסיבות למאבק חסר הפשרות בארגונים הרפורמיים השונים. הרב עמאר סיפר כי הוא נשאל בעבר על-ידי משלחת מהאו"ם מדוע הוא מכבד כל דת אחרת ואילו בזרמים אחרים מהדת שלו הוא נלחם? הרב עמאר השיב להם כי הוא אינו נלחם בהם אלא בזיוף שהם מקדמים והלוואי שיחזרו בתשובה שלמה. כמו כן, הדגיש הרב עמאר כי הכותל הוא הקדש גמור השייך רק לקדוש ברוך-הוא ולא ניתן לחלל את המקום.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד