בע"ה י' ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

אלשיך הבן: "סרטון קצר, ערוך, מגמתי ומסלף"

דברים שאמר מפכ"ל המשטרה הוצגו בצורה מגמתית וערוכה וגרמו לסערה בתקשורת ובקרב בני הקהילה האתיופית. כך מתדלקת התקשורת את עצמה

  • אברהם שפירא
  • כ"ז אב תשע"ו - 12:52 31/08/2016
גודל: א א א
רוני אלשיך (משטרת ישראל)
רוני אלשיך (משטרת ישראל)

בכנס לשכת עורכי הדין שנערך אמש (שלישי) ענה מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך תשובה לשאלה בנוגע לאלימות שוטרים כנגד יוצאי אתיופיה. תשובה שהפכה לסערה תקשורתית, זאת בהובלת התקשורת בעצמה.

אלשיך אמר כי על פי רוב המחקרים הפשיעה בקרב מהגרים היא גדולה יותר, וכן הפשיעה בקרב צעירים גדולה יותר משאר האזרחים. הוא הוסיף, כי כששני הדברים מתחברים נוצר מצב שקהילה מסוימת מעורבת בפשיעה יותר מאחרות.

הוא המשיך ואמר תוך שהוא מדגיש כי מטבע הדברים השוטרים חושדים בבני הקהילה המדוברת יותר מאשר אחרים. "כאשר שוטר פוגש חשוד המוח שלו חושד בו יותר מאשר אילו היה מישהו אחר" אמר. המשפט האחרון הוביל לכותרות כמו "אלשיך על אלימות שוטרים כלפי יוצאי אתיופיה: "טבעי שנחשוד בהם יותר" שהתנוססה ב'וואלה'.

>לחץ כאן ותישאר מעודכן בכל הכותרות החשובות!<

בהמשך אמר אלשיך כי ישנה תוכנית הדוקה שבה מעורבים גם מנהיגי הקהילה האתיופית שעניינה לצמצמם את הפשיעה, לעזור ליוצאי הקהילה, ולצמצם את שיטור היתר מכיוון שהדבר מוביל להבערת השטח. את הדברים האחרונים לא הכניסו בגופי התקשורת מכיוון שאלו סותרים את קיומה של הסערה ואת חומרת דברי המפכ"ל.

מאז פורסמו הדברים ממשיכה התקשורת לשפוך שמן למדורה אותה היא הבעירה בעצמה. בעקבות הדברים הקימו מספר יוצאי אתיופיה מאהל מחאה בדרישה לפיטוריו. לאחר פרסום הדברים שוחח המפכ"ל עם ראשי העדה האתיופית במשך שעות ארוכות, אך את הנעשה נראה שאין להשיב.

איתן, בנו של המפכ"ל אלשיך כתב בפוסט שפרסם בחשבון הפייסבוק שלו: "בתקשורת פורסם סרטון קצר, ערוך, מגמתי ומסלף.אי אפשר להבין לא נכון את הנאמר, אחרי שמקשיבים לתשובה המלאה" כתב לצד פרסום הסרטון המלא.

"לצערי כל חברי הכנסת שלנו לא התביישו ללהג עוד לפני שראו את הסרטון המלא.אבא שלי, עד 2 בלילה, בילה בשיחות טלפון.לא כי האירוע פוגע לו ב'שם'. ולא כי באלגן מסכן לו את התפקיד. (כי זה לא. פשוט כי כולם סביבו, וכל מי שנכח באולם, יודע, שזה פשוט לא מה שהוא אמר. ואיך שהציגו את זה, אלו פשוט לא דעותיו)".

"כבר בתחילת התפקיד שלו הבנו שהוא לא מתרגש מהתקשורת.מה שכן חורה לו, זה הפגיעה בקהילת יוצאי אתיופיה. הנתק שנגרם כתוצאה מתקשורת עקומה, והפגיעה בקהילה שלימה, שהטעו אותה לחשוב שהמשטרה גזענית ורוצה ברעתם.זו הסיבה שהוא שוחח עם ראשי הקהילה עד 2 בלילה. אחד אחרי השני. כדי לצרף אותם לאחד, להתחבר, ולא להיות שותפים למהלך האנרכיסטים, שמשחקים בקהילה".

"הנזק שנגרם לקהילה הוא עצום! הוא מחזיר את כולנו כמה צעדים אחורה ברצון שלנו לחבר את כולנו לרקמה אנושית אחת".

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 7 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד