בע"ה ט"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"אם לא היינו עוצרים מישהו יכל לההרג"

קבוצת ערבים שזרקה אבנים על יהודים סמוך לעפרה נמלטה מהמקום לאחר שהללו עצרו את רכבם. "לפנינו אף אחד לא עצר אז הם המשיכו לזרוק"

  • אלחנן גרונר, הקול היהודי
  • ט' שבט תשע"ה - 20:54 29/01/2015
גודל: א א א
זירת האירוע, היום (סוכנות תצפית)
זירת האירוע, היום (סוכנות תצפית)

"זריקות אבנים על רכב ישראלי צפונית לעפרה", הוא דיווח שמופיע כמעט בכל יום בהודעת מוקד בנימין המופצות בידי 'הצלה יו"ש' וסוכנות הידיעות 'תצפית'. מאחורי הדיווח הלקוני עומדים פורעים ערבים אשר פעם אחר פעם מיידים אבנים, סלעים ולעיתים גם בקבוקי צבע ותבערה על כלי רכב של יהודים. רק בדרך נס נגמרים רוב האירועים ללא נפגעים בנפש.

אולם קבוצת פורעים שיידתה היום אבנים לעבר רכבים באותה הנקודה, סמוך לפילבוקס צבאי בפתח הכפר עין יברוד, הופתעה כאשר בניגוד למקובל נוסעי רכב יהודי החליטו לעצור ולא להימלט מהמקום.

"נסענו שלושה חבר'ה ברכב ועלינו מואדי חרמייה לכיוון עפרה, כשלפתע אחד מאיתנו הבחין בערבים זורקים אבנים על הכביש", סיפר לקול היהודי עמיחי, אחד מנוסעי הרכב. "ראינו בין שבעה לעשרה ערבים שיידו אבנים, וב"ה הם לא פגעו בנו".

השלושה עצרו את הרכב ופרקו ממנו, דבר שהביא באופן מיידי לבריחת הפורעים חזרה לכפר, על אף יתרונם המספרי. "למפרע הבנו שכמה וכמה רכבים הותקפו לפנינו אבל אף אחד לא עצר והערבים המשיכו לזרוק אבנים באין מפריע", מספר עמיחי. "נהג רכב שנסע לפנינו וראה שעצרנו אמר לנו שהוא לא מבין איך העזנו לעצור. אם לא היינו עוצרים יכלו עוד רכבים לחטוף אבנים וח"ו מישהו יכל גם לבצע תאונה או להיפגע מהאבן ולהיהרג", הוא מסביר.

יש לציין כי כח צבאי שהגיע למקום לאחר שהשלושה הבריחו את הערבים, נמנע מלבצע מרדף אחרי הפורעים לכיוון הכפר.

תגובות (3) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד