בע"ה י"ט אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"אם לא יהיה ג'מען, יהיה בלאגן"

במשך שנים שילמה רשת רמי לוי דמי חסות לרועה צאן בדואי סמוך לשער בנימין, גם כאשר דרש העלאה "בשכר". כיצד הגיע הסיפור לבית הדין לעבודה? וכיצד הוא נגמר?

  • יהודה פרל, הקול היהודי
  • י"ז אב תשע"ד - 19:51 13/08/2014
גודל: א א א
סניף רמי לוי (הקול היהודי) ארכיון. צילום: הקול היהודי
סניף רמי לוי (הקול היהודי) ארכיון. צילום: הקול היהודי

רשת החניות הגדולה 'רמי לוי', שילמה במשך מספר שנים דמי חסות לרועה צאן בדואי, זאת על מנת להימנע מפגיעה בסניף הרשת הממוקם באזור התעשייה 'שער בנימין'. פרוטקשן על ידי בדואים יש כבר כמעט בכל הארץ, אך מה שבעיקר מעניין הוא, כיצד הסיפור נגמר...

ג'מען הדלין, מתגורר באזור אדם וג'בע שבבנימין, רועה צאן במקצועו אך לא רק. ג'מען הבין כי גביית דמי חסות יכולה להיות הכנסה לא רעה, והפעיל את לחציו על סניף 'רמי לוי' בשער בנימין, לא הרחק ממקום מגוריו.

"הדלין פנה אלינו עוד בשלב הקמת הסניף בשער בנימין והציע את "שירותיו האדיבים" למען "השגחה על הסניף"", אמר שמוליק לוי סמנכ"ל הרשת. "הוא הסביר לנו שבמסגרת שירותיו ידאג לכך שאף אחד לא יתקרב אל הסניף, וסיפר שהוא מכיר היטב את התושבים שמסביב. הוא דרש לקבל סכום גלובלי שישולם לו באופן קבוע בלי קשר לכמות העבודה שישקיע". את הדברים אמר לוי בתצהיר לבית הדין לעבודה. כיצד הגיע הסיפור לשם? חכו ותקראו.

"בלית ברירה נאלצתי להסכים ולשכור את 'שירותיו'. לא היה לנו צורך בשומר. יש לנו חברת אבטחה, ובשער בנימין יש גם שירותי אבטחה כלליים שניתנים על ידי מנהלת האזור", המשיך לוי להסביר. עוד התברר בבית הדין כי ג'מען אמנם רועה צאן במקצועו, אך בנוגע לעבודות אבטחה ושמירה לא עבר הבדואי אף הכשרה. כאשר נשאל בבית הדין כיצד בכל אופן הצליח לשכנע את רמי לוי להעסיק אותו, ענה ג'מען "תשאל אותו"...

סניף רמי לוי בשער בנימין (Atefrat)

"הייתי מאוים ופחדתי מאוד ממה שיקרה לי בסניף"

"השירות שהוא נתן לי זה לא בדיוק שמירה", מספר לוי. "קראנו לזה 'השגחה'. הוא כל הזמן היה אומר לי 'ג'מען פה, אף אחד לא יתקרב'".

השנים חלפו ולבו של ג'מען חשק בסכומי כסף גדולים יותר. בשלב זה פנה ג'מען לעוזי שרון, מנהל הסניף בשער בנימין ודרש ממנו להעלות לו את "המשכורת החודשית". "הוא דרש את זה בצורה שאינה משתמעת לשתי פנים. לא צריך להיות מטומטם גדול כדי להבין מה הוא דורש. 'לא יהיה פה ג'מען, יהיה פה בלאגן, לא יהיה פה שקט'", תיאר שרון בעדותו.

"הייתי מאוים ופחדתי מאוד ממה שיקרה לי בסניף", חוזר לוי, סמנכ"ל הרשת, ומשחזר. "אני הרי נמצא במקום גיאוגרפי קשה בלב השטחים, שכל המעטפת שלו זה בדואים. תגמלתי אותו בצורה כזאת של עוד 2,000 שקל. נאלצתי. נכנעתי".

כאן הסיפור מתקרב אל קיצו. הסכום הנוסף לא סיפק את ג'מען והוא החליט לפעול בדרך אחרת.

ללא בושה, הגיש ג'מען לבית הדין לעבודה כתב תביעה על תשלום שעות נוספות נגד רמי לוי. בסופו של דבר החליט בית הדין כי "ההתקשרות נכפתה על רמי לוי ולא הייתה דרושה לו". בעקבות תביעתו של ג'מען הוא יאלץ לשלם לרמי לוי 25 אלף שקלים להוצאות ושכר טרחת עורך דין.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


3 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 19 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד