בע"ה י"ט אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

אמרו לערבי "לך לעזה" ונעצרו

ארבעה נערים בני 14 נעצרו בחשד שירקו לעבר רוכל ערבי בהר ציון וקראו לעברו "לך לעזה". "מדובר בהתנכלות לתלמידי הישיבה בקבר דוד", אמר עו"ד

  • ט"ז אלול תשע"ד - 01:38 11/09/2014
גודל: א א א
נערים בקבר דוד המלך (סוכנות תצפית)
נערים בקבר דוד המלך (סוכנות תצפית)

משטרת מרחב דוד עצרה ביום שלישי ארבעה קטינים יהודים כבני 14 בחשד שירקו לעבר דוכן של ערבי סמוך לקבר דוד המלך בירושלים ואמרו לו "לך לעזה". הנערים, הלומדים בישיבה במתחם קבר דוד המלך, שוחררו באותו הלילה בתנאים מגבילים, אך נדרשו להתייצב הבוקר (ד') לדיון בבית המשפט השלום בירושלים שם ביקשה המשטרה להטיל עליהם הרחקה של 60 יום מהעיר העתיקה, וכן הפקדה של 1,000.

בדיון התברר כי לא היו עדים לאירוע וכי הנערים הכחישו כי ירקו לעבר הערבי או אמרו לו "לך לעזה", והתיק מבוסס על עדות המתלונן הערבי בלבד. למרות זאת שגם לטענת המתלונן מדובר באירוע מינורי ביותר, טען חוקר המשטרה רס"ל ססר לוקס כי יש להרחיק את הנערים מהאזור בשל המצב ה"לא פשוט" בעיר העתיקה, וטען כי מדובר באירוע על רקע לאומני.

עו"ד נפתלי ורצברגר שייצג את הנערים מטעם ארגון חוננו טען כי יש לשחררם ללא תנאי, והביע תמיהה על התנהלות המשטרה, אשר לדברי הנערים מתנכלת לתלמידים הלומדים במתחם קבר דוד המלך. לשאלתעו"ד ורצברגר האם ישנה עבירה חוקית באמירה "לך לעזה", ענה החוקר כי לא מדובר בעבירה, אך האמירה "מראה על הכוונה שלהם". בגין החשד ליריקה לעבר המתלונן נחקרו הנערים בחשד לעבירת "תקיפה".

בסופו של דיון קבעה השופטת ג'ויה סקפה שפירא כי דווקא מהודעת המתלונן עולה כי מדובר באירוע בעל רקע עסקי ולא לאומני, והורתה על הרחקתם של הנערים למרחק של 100 מטר מהמתלונן למשך חודש.

עו"ד ורצברגר מארגון חוננו מסר בתגובה: "לאור התלונות של אנשי הישיבה בקבר דוד על התנכלות משטרתית חוזרת ונשנית בנסיון להרחיק את תלמידי הישיבה ממתחם קבר דוד, הדחייה של בקשת המשטרה, גם עם יש בה פגיעה בחירותם של המשיבים, אנחנו מקווים שתבלום בסופו של יום את הפעילות הבלתי חוקית של המשטרה".

הכתבה באדיבות 'תקשורת נכונה'

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


2 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד