בע"ה י"א ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

אמש: אזכרה לרצח שלי דדון הי"ד

שנה חלפה מאז נרצחה הנערה במגדל העמק בידי נהג מונית ערבי. אמש התקיימה האזכרה

  • א' אייר תשע"ה - 15:03 20/04/2015
גודל: א א א

מאות השתתפו אמש (ראשון) באירוע האזכרה במלאת שנה לרצח שלי דדון הי"ד בעפולה. באירוע השתתפו בני משפחה, חברים, הנהגת העיר ועוד.

לאחר שאביה של שלי הי"ד אמר קדיש, אמרה פרח, בת דודתה: "אנחנו בסיומה של שנת געגועים ומלחמה בלתי פוסקת. המדינה כאבה את כאבנו. נזכור את האהבה והחיים שנגזלו באיבם, תמיד תהיי נצורה בלבנו".

ראש עיריית עפולה יצחק מרון אמר, כי "המדינה הזדעזעה והזדהתה עם המקרה. שלי הייתה נערה מיוחדת וטובת לב, אנחנו שמחים שהרוצח נלכד ושהדין ימוצה עמו".

חודשיים לאחר הרצח המזעזע, הגישה פרקליטות המדינה לבית המשפט המחוזי בנצרת כתב אישום נגד נהג המונית חסיין יוסף חליפה, ערבי כבן 34 מהכפר אעבלין שבצפון, בגין ביצוע הרצח האכזרי של שלי הי"ד בדרכה לראיון עובדה במגדל העמק.

| המחבל גרר את שלי הפצועה תוך כדי שהוא דוקר שוב ושוב

על פי עובדות כתב האישום, ביום חמישי א' אייר ה'תשע"ד, יצאה שלי דדון הי"ד, נערה כבת 19, מביתה שבעפולה בדרכה לראיון עבודה. סמוך לשעה 7:30 בבוקר, עלתה דדון לאוטובוס ציבורי למגדל העמק ומשם חכתה בתחנת 'פרץ סנטר' בעיר. למקום הגיע חליפה במוניתו ואסף את דדון הי"ד שביקשה להגיע ל"בבקום" שבאזור התעשייה רמת גבריאל באזור הצפוני של העיר.

במהלך הנסיעה התפתחה בין השניים שיחה, ובשלב מסוים סטה חליפה מהדרך והביאה למגרש חניה נטוש בפאתי אזור התעשייה. דדון החלה לחשוש והתקשרה לבת דודתה ופתחה עמה בשיחה, במהלכה לחשה דדון כי היא נמצאת "במונית, אחת המפחידות", והוסיפה כי היא "לא נושמת". בשלב זה השיחה נותקה.

כאשר הגיעה המונית למגרש החניה הנטוש, עצר חליפה את המונית ויצא ממנה. באמצעות סכין ארוכה וחדה, דקר נהג המונית הערבי את שלי הי"ד מספר פעמים שוב ושוב. שלי ניסתה להימלט ברחבי המגרש הנטוש, אך ללא הצלחה.

הנאשם ברצח. יוסוף חליפה, נהג המונית (משטרה)

במשך דקות ארוכות, גרר חליפה את שלי הפצועה ממקום למקום ברחבי המגרש תוך כדי שהוא דוקר אותה דקירות עמוקות במותניה, בגבה, בגרונה, באמתה, בירכה, בחזה ובאחוריה ללא רחמים. בכל זמן האירוע, נאבקה שלי בחליפה וניסתה להגן על עצמה מפניו באמצעות ידיה, ובשלב מסוים אף שרטה אותו. כאשר סיים נהג המונית הערבי את זממו, הותיר את שלי כשהיא שוכבת על גבה, מתבוססת בדמה עד למותה.

חליפה נמלט מזירת הרצח שבסמוך לה זרק את מכשיר הטלפון הסלולרי של דדון הי"ד שנותר עד לאותו הרגע במונית. משם המשיך חליפה לכפר חג'אג'רה ובצידי הכביש השליך את ארנקה. חליפה הגיע לביתו שבכפר עאבלין ובמהלך מספר ימים שלאחר מכן עמל על מנת לנקות את המונית במטרה להעלים ממנה סימנים מדמה של שלי הי"ד.

כתב האישום שהוגש על ידי פרקליטות מחוז צפון, מייחס לחליפה עבירות של רצח בכוונה תחילה, החזקת סכין שלא למטרה כשרה ושיבוש הלכי משפט. יחד עם זאת הגישה הפרקליטות בקשה למעצרו עד לתום ההליכים המשפטיים.

| "שמרו על כבודה של שלי – הכירו בפיגוע כלאומני"

אם זאת, ולמרות הדרישות שהגיעה ממשפחתה של שלי הי"ד, לא נרשמו כנגד חליפה עבירות על רקע לאומני, ושלי הי"ד לא הוכרה כנפגעת טרור, בתחילה. "הנכם מתבקשים לשמור על כבודה של שלי דדון ז"ל שנרצחה בצורה ברוטאלית, ברצח מתוכנן ואלים שגרם לזעזוע בכל רחבי המדינה, ומתבקשים להכריז על רצח זה כפיגוע טרור לכל דבר ועניין", אמר עורך הדין של המשפחה. "אנחנו מבקשים מהמשטרה והשב"כ שבסופו של דבר יכריזו על הרצח הזה כפיגוע טרור לכל דבר כי זה בדיוק הרצח הזה. זו ילדה שיצאה בלא עוול בכפה וחזרה בארון קבורה", הוסיף דודה של הנרצחת.

כשבועיים לאחר הגשת כתב האישום, הסכים משרד הבטחון להכיר בשלי הי"ד כנפגעת פעולת איבה.

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 14 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד