בע"ה י"ח ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"אסור לעקל תשמישי קדושה"

פורום חותם מביע תמיכה בהצעת החוק שתעלה לדיון בוועדת חוקה השבוע ותבקש למנוע עיקול רכוש מבתי תפילה. "אין לגבות מצרכיו הרוחניים של חייב, ויש למנוע פגיעה ברגשות המתפללים וקדושת המקום"

  • יח"צ
  • י"ב כסלו תשע"ו - 09:07 24/11/2015
גודל: א א א
אילוסטרציה (יהודה פרל)
אילוסטרציה (יהודה פרל)

פורום חותם יציג מחר (שלישי) לוועדת החוקה של הכנסת דף עמדה התומך בהצעת החוק של ח"כ יואב בן צור לביטול אפשרות החרמת מיטלטלין מבתי תפילה בידי ההוצאה לפועל.

בפורום חותם, המאגד את מכוני המחקר התורניים, מביעים תמיכה בהצעת החוק אשר לדבריהם תמנע פגיעה בקדושת בתי הכנסת וברגשות המתפללים.

בחותם מדגישים את חשיבותו של מוסד ההוצאה לפועל כחלק ממערכת המשפט, אך מסבירים כי הצעת החוק מתאימה לעמדת ההלכה המטילה סייגים על גביית מיטלטלין מבית כנסת.

"על מנת לאפשר לאדם המצוי בחובות להמשיך ולהתקיים, מטילה ההלכה היהודית סייגים על יכולת הגביה ממנו במספר תחומים", מסבירים בחותם. "לא ניתן לגבות את שווי קצבת המזון שלו לשלושים יום ואת כסותו לשנים עשר חודש. לא ניתן לעקל את כלי המלאכה להם הוא זקוק בכדי להתפרנס, וכן תשמישי קדושה, כאשר לדוגמא נפסק שאין לעקל את התפילין של בעל החוב".

"סייגים אלו אמנם חלים על אדם פרטי", מדגישים בחותם, "אך כאשר מדובר בעמותה ציבורית יש לקחת בחשבון כי הפגיעה בציבור המתפללים, בסדרים הקהילתיים וברגשותיהם, חמורה יותר מאשר הפגיעה בחייב פרטי".

לפיכך אומרים בחותם כי "אין לעקל מיטלטלין אשר נצרכים מאוד לשימוש המתפללים, ועיקולם ישבש באופן חמור את סדרי התפילה, בדגש על כך שהליך זה מהווה פגיעה חמורה ברגשות המתפללים ובקדושת המקום", וממליצים לקבל את התיקון להצעת החוק ולהורות כי בנוסף לתשמישי קדושה הפטורים מעיקול בהתאם לחוק, בבתי תפילה לא יתאפשר עיקול מיטלטלין לטובת גביית החוב בהוצאה לפועל ובכך "תימנע פגיעה בציבור המתפללים ובכבודו של בית התפילה".

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 16 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד