בע"ה י"ב ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

ארגון חוננו: "ציד המכשפות החל?"

צעיר נעצר באישון ליל ללא שהוזמן לחקירה, נערים שמילאו מים ברכבם נעצרו רק בשל חזותם. ארגון חוננו: "האם החל ציד מכשפות?"

  • יח"צ
  • י"ט אב תשע"ה - 11:40 04/08/2015
גודל: א א א
שוטרים מבצעים מעצר. ארכיון (הקול היהודי)
שוטרים מבצעים מעצר. ארכיון (הקול היהודי)

בארגון חוננו מדווחים כי בימים האחרונים חלה הסלמה בפעילות המשטרה כנגד מתיישבים באופן דראקוני.

במהלך הלילה נעצר בביתו שבאשדוד צעיר הלומד בקרית ארבע והובל לתחנת המשטרה בחברון. לאחר חקירה בגין אירוע ישן של חשד לתקיפת ערבי הוא שוחרר לביתו. אולם בארגון חוננו מדווחים כי מדובר במעצר חריג שכן הצעיר התחייב עוד בעת האירוע שהתרחש להתייצב לחקירה באם ידרש לכך. מאז לא זומן לחקירה, וכעת נעצר בשעת לילה בביתו.

"מצער שמשטרת ישראל נגררת ומצטרפת לאווירת ההסתה נגד ההתיישבות, המאפיינת את הימים האחרונים, ובאה לעצור באישון לילה נער שכבר הודיע בעת שעוכב לפני חודשיים כי יתייצב לחקירה לכשיוזמן", אומר עו"ד זאב וולף שייצג את הנער מטעם ארגון חוננו. "עצם שחרורו מיד בתום החקירה מצביע על כך שלא היה צורך ממשי במעצר המיותר, ושהמעצר נועד ככל הנראה לרצות את השמאל הקיצוני המתלהם בהנהגת בוז'י ושות'".

המעצר הזה מצטרף למעצר של חמישה נערים בתחנת דלק בגוש עציון ביום ראשון. החמישה הגיעו לתחנת הדלק בשעות הבוקר המאוחרות לאחר שרכבם התחמם. תוך כדי שמילאו מים במיכל הרכב הגיעו למקום שוטרים שמיד לאחר שהבחינו כי חלקם בעלי כיפות גדולות ופיאות, הזמינו כוחות משטרה נוספים ועיכבו אותם לתחנת המשטרה בטענה של "קשירת קשר לביצוע פשע".

החמישה הכחישו כי התכוונו לבצע עבירה כלשהיא והסבירו כי עצרו למלא מים ברכב והיו בנסיעה שגרתית. לתחנת המשטרה הגיעו גם אנשי שב"כ ששוחחו איתם ובסופו של דבר הם שוחררו ללא תנאי אך רכבם הוחרם. לאחר פנייה של עו"ד אביחי חג'בי מארגון חוננו שוחרר אתמול (ב') הרכב.

בארגון חוננו אומרים כי מדובר ברדיפה כתוצאה מהסתה של אנשי שמאל וחלק מכלי התקשורת ומציינים בהקשר זה גם את חסימת רחוב יפו בירושלים לדתיים וחרדים בזמן הפגנת הלהט"בים.

"בימים כאלו של הסתה פרועה כנגד ציבור המתיישבים אנחנו רואים תוצאות בשטח בדמות 'ציד מכשפות' - מעצרי שווא והתנכלות למתיישבים ללא סיבה", אומרים בארגון 'חוננו'. "אנו קוראים לרשויות שלא להיגרר אחר פופוליזם זול ולהפסיק את רדיפת המתיישבים".

תגובות (2) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד