בע"ה י"ט אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

ארה"ב: סופת הוריקן משתוללת - מאות נהרגו

בערי החוף בארצות הברית מתמודדים מליונים עם סערת ה"מתיו". על פי הערכות, כשני מיליון איש יהיו מנותקים מחשמל

  • ה' תשרי תשע"ז - 10:51 07/10/2016
גודל: א א א
הוריקן ()
הוריקן ()

סופת הוריקן "מתיו" משתוללת ביממה האחרונה בפלורידה שבארצות הברית. מאות בני אדם נהרגו וקרוב למאה אלף אנשים מנותקים מחשמל. הרשויות קראו לתושבים לעזוב את ערי החוף מחשש לחייהם.

הרשויות בארה"ב הפצירו ביותר משני מיליון בני אדם לעזוב את בתיהם בעיירות החוף בפלורידה, בג'ורג'יה ובקרוליינה הדרומית עם התקרבות הסופה. מדובר בפינויים הנרחבים ביותר בארצות הבריתמאזהוריקןסנדי ב-תשע"ב. ראש העיר דייטונה ביץ', דריק הנרי, אמר ל-CNN כי הוא חושש מכך שהתושבים יהיו שאננים לאור העובדה כי העיר לא נפגעה מעולם ישירות זה ארבעה עשורים.

>הירשם עכשיו ותקבל את הכותרות החשובות למייל האישי!<

הבוקר (שישי) הודיעהמרכז האמריקני לחיזוי סופות הוריקן כי רמת העוצמה של הוריקן "מתיו" ירדה מארבע לשלוש. ההוריקן צפוי להישאר עוצמתי ולהגיע לחופי מדינת פלורידה בשעות הקרובות. נשיא ארצות הברית ברק אובמה הכריז על מצב חירום בפלורידה, בקרוליינה הדרומית ובג'ורג'יה והורה על העברת סיוע פדרלי למדינות. הוריקן "מתיו" צפוי לפקוד הבוקר את חופי המדינה עם רוחות של יותר מ-225 קמ"ש.

כלי תקשורת מקומיים בפלורידהדווחו הבוקר על 95 אלף מנותקים מחשמל. לפי הודעת חברת החשמל המקומית, מספר המנותקים מחשמל עלול להגיע עד ל-2.5 מיליון איש.

לפי נתוני רשויות החירום בפלורידה, יותר מ-18 אלף איש שוהים כרגע ב-144 מקלטי חירום שפתחה המדינה, והמספר צפוי לעלות ככל שתתקדם הסופה. 65 מקלטים נפתחו בקרוליינה הדרומית ועוד 19 בג'ורג'יה.

תגובות (2) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


2 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד