בע"ה ט"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

אשדוד: מאבק כנגד חילול השבת

לאחר ההפגנה הגדולה, משקיעים מאיימים למשוך את התמיכה בחברות מקבוצת 'ביג' המפעילה את הקניון באשדוד גם בשבתות

  • אברהם שפירא
  • י' סיון תשע"ה - 15:01 28/05/2015
גודל: א א א
מרכז ביג. אילוסטרציה
מרכז ביג. אילוסטרציה

תושבי העיר אשדוד נאבקים לאחרונה כנגד חילול שבת שמתבצע ונמשך בקניון 'ביג' בעיר שנפתח בחורף האחרון.

כעת, נשלחו מכתבי אזהרה לכארבעים חברות המושקעות בקבוצת 'ביג' המפעילה את הקניון באשדוד על ידי בד"ץ 'רבני הקריות'. במכתבים שנשלחו בידי עורך דין המייצג את הוועדה, נדרשו החברות להבהיר את עמדתן נוכח הצעד הבא שעשוי להתרחש במידה ויימשכו חילולי השבת, והוא משיכת הכספים בידי הציבור החרדי מחברות אלו, המושקעות כאמור על ידם.

לפני כשבוע וחצי התקיימה בעיר עצרת תפילה ענקית והמחאה נגד פתיחת הקניון בשבת.אלפי תושבי אשדוד מחוגים ועדות שונים, השתתפו בעצרת ענק ברחובה של עיר בשל המשך חילולי השבת במתחם 'ביג פאשין'.

לפני שבועיים וחצי, נפגשו האדמו"ר מפיטסבורג ויהודה נפתלי, בעליה של רשת 'ביג' בניסיון להידברות. הרב מפיטסבורג ניסה לדבר על ליבו בעניין קדושת השבת ונפתלי אמר בסיום הפגישה כי הוא ישקול את הנושא מחדש. בפועל, כשלו ניסיונות ההדברות כאשר החברה הודיעה רשמית כי העסקים במתחם יימשכו בשבת ללא שינוי."החברה מבקשת להבהיר כי היא פועלת משיקולים כלכלים בלבד, וכל עוד פתיחתם של מרכזים אחרים באזור פעילותה יפגעו בהכנסות השוכרים - תמשיך ביג לאפשר את המרכז בשבתות".

בעקבות כך הואצו ההכנות לקראת העצרת שהתקיימה לפני כשבוע וחצי כאמור והמאבק בחילול השבת החריף. בסיום העצרת הודיעו המארגנים על פתיחת חרם כנגד מתחם ה'ביג'."בשם רבני ואדמו"רי העיר שליט"א, הננו פונים לתושבי העיר והבאים בשעריה לכבד את הקריאה שפורסמה בערב פסח שלא לקנות במרכז הקניות ובחנויות המחללות שבת בפרהסיא, וכן לעודד ולחזק את העסקים הסגורים בשבת. ובזכות כינוס זה ושמירת שבת כהלכתה נזכה במהרה להבטחת חכמינו זכרונם לברכה 'אלמלי שמרו ישראל שתי שבתות מיד נגאלים'".

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 24 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד