בע"ה י"א ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"את אהרונוביץ השוטר צריך לפטר"

עשרות הפגינו במחאה על המצב הבטחוני בבירה. "רוב תושבי ירושלים היהודים, חיים תחת איום"

  • כ"ב אלול תשע"ד - 20:38 17/09/2014
גודל: א א א
השר אהרונוביץ (דוברות המשטרה)
השר אהרונוביץ (דוברות המשטרה)

עשרות מתושבי ירושלים הגיעו אחר הצהריים להפגנה מול המטה הארצי של המשטרה בכביש מספר 1 בירושלים, וזאת על רקע המצב הבטחוני המידרדר בבירה. המפגינים דרשו את פיטורי השר אהרונוביץ, וקראו לאפשר לשוטרים לטפל בפורעים הערבים.

"הרקע להפגנה הוא ההידרדרות הבטחונית בירושלים. 72 יום של אירועים, שרק הולכים והופכים יותר ויותר חמורים", מסביר בשיחה עם הקול היהודי, חבר מועצת העיר אריה קינג, ממארגני ההפגנה. "רוב תושבי ירושלים היהודים, חיים תחת איום של טפטוף בקבוקי תבערה, טפטוף אבנים, טפטוף זיקוקים, וטפטוף נשק קל..., וממשלת ישראל, כמו שלא ידעה לחסל את הטרור ברצועת עזה, ותושבי עוטף עזה סובלים, כך זה גם בירושלים, כאשר תושבי "עוטף" בית חנינא, שועפט, עיסוויה וג'בל מוכבר סובלים".

"הגיעו תושבים מכל שכונות התפר השונות והמגוונות, וכולם שיתפו אחד את השני במה שעובר עליהם שם", מספר קינג. "הכל חוזר על עצמו. המשטרה לא מגיבה. יש שוטרים שרוצים להגיב ונחושים להגיב, והדרג המדיני כובל אותם. ההנחיות של הדרג המדיני הם להכיל את האירועים, והן גורמות להמשך המצב".

קינג מצביע מפורשות על אהרונוביץ כאחראי על המצב, וקורא לפיטוריו. "את אהרונוביץ השוטר צריך לפטר", הוא אומר, ומותח ביקורת גם על הקמת יחידות מיוחדות לטיפול ב"תג מחיר", וזאת בזמן שאיש אינו מטפל בצורה משמעותית בערבים המיידים בקבוקי תבערה ואבנים. "אני אומר לכם, כשאתר מתקשרים למשטרה במקום לדווח על ערבי שעושה משהו, תדווחו שזה יהודי", אמר קינג בהפגנה. "תראו שתוך זמן קצר יגיעו כוחות גדולים, סמויים ולא סמויים, בכדי לטפל בתלונה".

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד