בע"ה י"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

באוניברסיטת חיפה יציינו "69 שנה לעקירת העם הפלסטיני"

אנשי ימין דורשים לבטל האירוע ויפגינו מולו. האוניברסיטה: "פועלים על פי חוק"

  • י"א אייר תשע"ז - 18:25 07/05/2017
גודל: א א א
הפגנת ערבים בחיפה. ארכיון (שי ועקנין סוכנות תצפית) (שי ועקנין סוכנות תצפית)
הפגנת ערבים בחיפה. ארכיון (שי ועקנין סוכנות תצפית) (שי ועקנין סוכנות תצפית)

טקס לציון "יום הנכבה", בו הוקמה מדינת ישראל ושוחררו איזורים רבים בארץ ישראל, יערך מחר (ב') באוניברסיטת חיפה.

האירוע המאורגן בידי תא הסטודנטים של חד"ש, מציין 69 שנה ל"עקירתו של העם הפלסטיני", וישתתפו בו מוחמד ברכה יו"ר ועדת המעקב העליונה של הערבים בישראל וכן איתן ברונשטיין מנכ"ל עמותת השמאל הקיצוני 'זוכרות', הפועלת למען השבת הערבים לבתיהם בכפרים ששוחררו במלחמת השחרור ברחבי הארץ.

ארגוני ימין מעבירים ביקורת חריפה על קיומו של האירוע , ותנועת אם תרצו תערוך הפגנה נגדו. מנכ"ל ארגון בצלמו שי גליק פנה לנשיא האוניברסיטה בדרישה לבטל את האירוע. יש לציין כי מכללת אורנים ביטלה לאחרונה אירוע בהשתתפות עמותת זוכרות, וזאת בשל תמיכתה של העמותה בחרם על ישראל.

"האירוע המדובר יתקיים באוניברסיטת חיפה, המתוקצבת וממומנת על-ידי מדינת ישראל ומכספי אזרחי מדינת ישראל. אין מדובר באירוע פרטי באולם פרטי, אלא באירוע ציבורי בלב קמפוס של אוניברסיטה ישראלית", אומרים ב'אם תרצו', ומספרים כי באוניברסיטה סירבו לאשר חלוקת דגלי ישראל בימים שבין יום השואה ליום העצמאות "בשל הרגישות".

"אנו קוראים לכל תושבי חיפה, והסטודנטים מאזור חיפה להתעורר. האם רק כלפי הצד הערבי ניתן להיות רגישים? האם לתושבי חיפה והסטודנטים היהודים באוניברסיטת חיפה אין רגשות?
לאור האיפה ואיפה שנוצרה כאן בין אי-אישור חלוקת דגלי ישראל לבין אישור הנצחת שקר הנכבה, אנו דורשים מן האוניברסיטה לבטל את האירוע גם מהסיבה שאינו ראוי שיתקיים במוסד שכזה, וכן משום שיש בו פגיעה חמורה ביחסים שבין יהודים לערבים וכי קיום האירוע עלול להוביל חס ושלום לאלימות.
אנו קוראים לציבור הסטודנטים ולציבור הרחב לא לשקוט ולא לתת לאירוע לעבור ללא מחאה דמוקרטית חריפה, להגיע עם דגלי ישראל לאוניברסיטה ולאירוע, ולקרוא "לא עוד" לציון יום הקמת מדינת ישראל כיום אבל ואסון, על חשבון משלם המסים הישראלי".

מאוניברסיטת חיפה נמסר בתגובה: "על פי החוק ובהתאם לפסיקת בית המשפט העליון, אוניברסיטת חיפה מחויבת לאפשר חופש ביטוי במסגרת פעילות ציבורית כל עוד היא נעשית תוך שמירה על חוקי המדינה ובהתאם לתקנון. הנהלת האוניברסיטה לא אישרה לחלק חומר כלשהו שבו הביטוי "טיהור אתני" והיא אף תדמאג שכך יהיה. אין באישור הפעילות הציבורית, כמובן, משום הסכמה או הזדהות מצד האוניברסיטה עם הדברים הנאמרים בפעילויות שמארגנים תאי הסטודנטים".

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 16 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד