בע"ה י"ח אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

באילו חברות ניתן להשקיע?

מכון כת"ר מיפה את כשרותן של החברות הנסחרות בבורסה

  • כלב אליהו
  • ד' אדר תשע"ז - 11:24 02/03/2017
גודל: א א א

חברות שונות הנסחרות בבורסה אינן שומרות שבת. לדוגמה, השקעה בחברה הנסחרת בבורסה ובבעלותה קניון הפתוח בשבת, יכולה לגרור בעקיפין למצב שבו המשקיע מתפרנס ממלאכת איסור. לצורך כך, נערך במכון כת"ר מיפוי של כלל החברות הנסחרות לגבי איסורי שבת וריבית.

הגדרת החברות כחברות שומרות שבת או מחללות שבת נעשתה בהתייעצות עם הרב יעקב אריאל רב העיר רמת גן. על-פי הקריטריונים שנקבעו, חברה תוגדר כמחללת שבת באם יתקיימו בה אחד מהתנאים האמורים: חלק מסניפיה פתוחים בשבת, מפעליה או קניוניה פתוחים בשבת, החברה משכירה חנויות שאינן כשרות או שהן פתוחות בשבת, חברה העוסקת בהפקת נפט ובבעלותה שדה נפט הפעיל בשבת תוך פעולת יהודים, חברה הקונה או משווקת חומרי גלם או מוצרים שידוע כי יוצרו בשבת על-ידי יהודים.

המכון גם הגדיר חברות שונות שעל אף שחלק מתחום פעילותן, מתקיים בשבת הן אינן מוגדרות כמחללות שבת ומותר להשקיע בהן. כך למשל חברה המספקת שירותי תקשורת שעשויים להיות כרוכים בפיקוח נפש, או אפילו חברה הנותנת בשבת תמיכה טכנית ללקוחות בלבד.

בנוסף, פירט המכון את כלל החברות הנסחרות בבורסה הפועלות על-פי היתר עסקה. פרסום רשימת החברות המלאה על פי מדדי הבורסה השונים מפורטים באתר המכון.

יין בוטיק לפורים ופסח עכשיו במבצע מיוחד!

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


3 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 19 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד