בע"ה י"ב ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

באישור בית המשפט: אירוע מסיונרי ברעננה

למרות המאבק הציבורי, בית המשפט המחוזי בלוד קיבל את בקשת הכת המיסיונרית לערוך השבת אירוע הטבלה לנצרות בבניין של העירייה. "בית המשפט מזדהה עם כת עדי השם המסוכנת"

  • י"א אייר תשע"ה - 12:15 30/04/2015
גודל: א א א
בית המשפט המחוזי בלוד (הרשות השופטת) (הרשות השופטת)
בית המשפט המחוזי בלוד (הרשות השופטת) (הרשות השופטת)

באישור בית המשפט: אמש (רביעי) קיבל בית המשפט המחוזי-מרכז בלוד את הערר שהגישו אנשי הכת המסיונרית 'עדי השם', ואפשר לערוך בשבת הקרובה אירוע מיסיונרי גדול, בו יוטבלו יהודים רבים לנצרות, במרכז הספורט העירוני ברעננה.

לפני כשבועיים סערו הרוחות בעיר בעקבות הודעה שפרסם ארגון 'יד לאחים', הפועל נגד המיסיון, לפיו אנשי הכת המסיונרית מתכננים לערוך אירוע הטבלה לנצרות במרכז הספורט של העירייה. בעקבות המחאה, ביטלה העירייה את האירוע, ואנשי הכת המיסיונרית הגישו ערר לבית משפט השלום בעיר. האחרון דחה את בקשתם והאירוע בוטל.

אירוע שני שנקבע עוד קודם לכן לתאריך זה, אמור להתקיים בשבת הקרובה באותו מקום. כעת, פנו אנשי הכת הנוצרית לבית המשפט המחוזי, וזה כאמור חייב את העירייה לאפשר את האירוע.

בעירייה ובסיעה הדתית בעיר החליטו להגיש ערר מידי לבג"ץ על החלטת בית המשפט המחוזי, בתקווה שזה יהפוך את ההחלטה. "חבל שבית המשפט בחר להתעלם מרגשות אלפי תושבי רעננה והעדיף להזדהות עם כת עדי השם המסוכנת", אמר סגן ראש העיר חיים גולדמן.

יחד עם הערר שהגישו, מתכננים ב'יד לאחים' יחד עם רבה הראשי של העיר לערוך תפילת מוסף המונית מול מרכז הספוט בעת קיום האירוע.

"למרות שבישראל כת עדי השם לא הוצאה מחוץ לחוק, אני סבור שבית המשפט העליון בבואו להכריע בשאלה זו עליו להתחשב בכך שמדינות נאורות רבות בעולם, כגון צרפת וגרמניה, הוציאו את הכת מחוץ לחוק", אמר היועץ המשפט של 'יד לאחים' עו"ד משה מורגנשטרן.

תגובות (2) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד