בע"ה י' ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

בבית היהודי מאיימים: "נפגע בשלמות קואליציה"

פינוי המתיישבים מבנייני דריינוף בבית אל הביא ח"כ מהבית היהודי לאיים

  • י"ב אב תשע"ה - 10:26 28/07/2015
גודל: א א א
חברי מפלגת הבית היהודי בנייני דריינוף (סוכנות תצפית)
חברי מפלגת הבית היהודי בנייני דריינוף (סוכנות תצפית)

בעקבות פינוי המתיישבים מבתי דריינוף בבית אל הבוקר (שלישי), איימו חברי כנסת ממפלגת הבית היהודי לפגוע בשלמות הקואליציה.

ח"כ בצלאל סמוטריץ' אמר הבוקר, כי "מדובר בצעד חמור מאוד של שר הביטחון שבראש ובראשונה יוצר משבר אמון בתוך הקואליציה. הדברים עומדים בניגוד מוחלט להבטחה של שר הביטחון לשרת המשפטים שקד, לפיה הבניינים לא יהרסו לפני הכרעה בבג"ץ", אמר סמוטריץ' והוסיף " נשקול את צעדי התגובה של הבית היהודי בתוך הקואליציה".

"השר יעלון לא עמד בסיכומים עם שרת המשפטים שקד, יהיו לכך השלכות קואלציוניות", אמרו מקורבים לשרת המשפטים איילת שקד.

ח"כ ינון מגל אמר, כי "הלילה הפרו במשרד הביטחון את הכללים. פינוי בתי דריינוף הוא לא רק עוול אלא גם מנוגד להבנות עם שר הביטחון. הבתים היו בתהליכים אחרונים לקבלת היתר ועמדו במרכז דיונים קדחתניים להסדרתם. על רוהמ ושר הבטחון לעצור את המהלך הפזיז. אין שום הגיון בלהרוס בתים רק כדי לבנות אותם מחדש למחרת. הבית היהודי רואה עצמה כחלק מקואלציה שעובדת בתיאום והסכמה בין השרים ומצפה מראש הממשלה ושר הבטחון לנהוג על פי כלל זה".

ממלא מקום ראש המועצה האזורית שומרון, אמר כי "כל הטיפול בבתי דריינוף הוא גזענות אחת גדולה, אם היה מדובר בכפר הערבי ממול, אף אחד במדינת ישראל לא היה מכיר את השם דריינוף, מדובר בעיוותים. אנחנו לא בחרנו בבג"ץ, אנחנו בחרנו בממשלת ישראל. בליכוד בבית היהודי במפלגות החרדיות. הם קיבלו את המנדט מרוב העם, והעם מצפה מהם להפסיק עם האפליה הסלקטיבית, להפסיק עם האפליה הגזעניתולאפשר בניה ביו"ש כמו בכל מקום אחר בארץ. תושבי יו"ש הם לא אזרחים סוג ב. הגיע הזמן שיקבלו לא רק שוויון חובות אלא גם שוויון זכויות".

תגובות (5) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


6 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 14 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד