בע"ה י"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

בג"ץ דחה עתירת פעילי 'חוזרים להר'

בית המשפט העליון דחה את עתירת שני פעילי חוזרים להר כנגד צווי ההרחקה המנהליים שהוצאו נגדם

  • יח"צ
  • כ"א תשרי תשע"ז - 11:48 23/10/2016
גודל: א א א
הר הבית (מטה ארגוני המקדש)
הר הבית (מטה ארגוני המקדש)
בערב ראש השנה הוצאו צווי הרחקה מנהליים כנגד שניים מפעילי חוזרים להר, רפאל מוריס ויאיר קהתי שמרחיקים אותם מרחבי העיר ירושלים. מוריס וקהתי עתרו באמצעות עורך דינם יצחק בם לבג"ץ כנגד ההרחקה, אך שופטי בג"ץ הצדיקו את הצווים והשאירום על כנם.
בעתירה טענו הפעילים כי "שיעורי אזרחות לחוד והחיים לחוד. במדינת ישראל יכול המפקד הצבאי להחליט כי אדם פלוני, פעיל פוליטי, אשר פעילותו, הגם שאינה כוללת שימוש באלימות, אינה נושאת חן בעיני מאן דהו בחלונות הגבוהים, יורחק מירושלים כדי "למנוע פרובוקציות בתקופת החגים"".
"הנה כי כן, בישראל של 2016 יכולה פעילות ציבורית בלתי אלימה להוביל להגלייתו של אדם מעיר הבירה אך משום שזו אינה נושאת חן בעייני המפקד הצבאי".
אחד הצווים ()
לאחר שהתקיים דיון בעניינם בית משפט העליון דחה את העתירה, לאחר שלדבריהם לא התמודד עם הטענות העקרוניות שהעלו העותרים. עו"ד יצחק בם מסר בתגובה כי "למרבה הצער, בית המשפט העליון לא התמודד עם הטענות העקרוניות שהועלו בעתירה ולא נתן מענה לשאלה הכיצד אמצעי הגבלה מנהליים, ללא אישום וללא משפט, ננקטים נגד פעילים פוליטיים בלתי אלימים".
עוד הוסיף בם ואמר כי "במהלך הדיון, השופט עמית מחה בתוקף על רמז להשוואה בין בית המשפט העליון לבין בתי המשפט ברוסיה הסובייטית, שגם שם הרחיקו מתנגדי שלטון מעיר הבירה. לצערי, הפסיקה של השופט עמית, מצדיקה לחלוטין את ההשוואה".
מוריס וקהתי מסרו בתגובה כי "הצווים שנועדו לגדוע את הפעילות שלנו בכל ענייני הר הבית לא ירתיעו אותנו. אנו נמשיך לפעול למען חזון הציונות ובניין הבית גם אם בג"ץ לא מכבד ומעריך את הפעילות".
תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד