בע"ה י"ט אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

בג"ץ דחה תביעת בעלות בדואית

מדובר על הכפר הלא חוקי אל-עארקיב בנגב שסביבו קיים מאבק של הבדואים מול המדינה בנושא הבעלות על הקרקע. את את התובעים ייצג עו"ד מיכאל ספרד

  • אברהם שפירא
  • ט' סיון תשע"ה - 17:51 27/05/2015
גודל: א א א
הכפר הבדואי אל ערקיב (רגבים)
הכפר הבדואי אל ערקיב (רגבים)

שופטי בית המשפט העליון דחו טענותיהם של בדואים משבט אלעוקבי בנגב שטענו כי הכפר הלא חוקי אל עארקיב בו הם מתגוררים נמצא בבעלותם.

טענתם של הדואים שהוצגה על ידי עורך הדין מיכאל ספרד, בדבר הבעלות על האדמות, הייתה כי השטח שייך להם מאז ימי המנדט הבריטי והשלטון הטורקי שלטענתם הכירו באוטונומיה השיפוטית שלהם.

שלושה שופטי בית המשפט העליון דחו כאמור את טענות הבדואים.השופטת חיות שכתבה את פסק הדין לא חסכה ביקורת על פרופסור יפתחאל שכתב חוות דעת בנוגע לבעלות הבדואים.

כך למשל כתבה השופטת חיות על הממצאים שהציג: "המסמכים והתעודות ההיסטוריות עליהם מבקש פרופ' יפתחאל לסמוך את חוות דעתו באשר לקיומו של ישוב בדואי קדום בתחומי החלקות, הם צילומים בלתי קריאים של מפות אשר לא ברור מה מקורן והיכן, אם בכלל, מופיעות בהן חלקות התביעה".

באתר רגבים נכתב כי שלא במקרה, הכפר אל-ערקיב הפך לסמל של המאבק הבדואי מול מדינת ישראל בכל נושא ההסדרה של ההשתלטות הלא חוקית. עשרות פעמיםהמדינה הרסה את המבנים והבדואים, מלווים בארגונים בין לאומיים, בנו אותם מחדש.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


3 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 19 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד