בע"ה י"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

בג"ץ: הערבי שדרס שוטר למוות אינו רוצח

בג"ץ אישר פסק דין, לפיו נאשם ערבי שדרס שוטר בכוונה תחילה, ואף המשיך בנסיעה כשהשוטר מוטל על שמשת המכונית, לא יואשם ברצח אלא בהריגה בלבד

  • טוביה אריאל
  • י"ח אלול תשע"ה - 18:00 02/09/2015
גודל: א א א
זירת תאונה בדרום הארץ. ארכיון (סוכנות תצפית)  (סוכנות תצפית)
זירת תאונה בדרום הארץ. ארכיון (סוכנות תצפית) (סוכנות תצפית)

לפני כשבע שנים דרס איברהים טמטאווי את השוטר יגאל כהן למוות, במהלך ניסיון בריחה כאשר ציוד גנוב ברכבו. לאחרונה אישר בג"ץ פסק דין, לפיו טמטאווי לא מואשם ברצח אלא בהריגה בלבד.

על פי כתב האישום, בתאריך ו' אדר תשס"ח, נהג טמטאווי באזורמצפה רמון כשבריכבו ציוד חשמל שגנב ביחד עם חבירו. סמוך לשעה 23:00 נתקל טמטאווי במחסום מישטרתי. לטענת המשטרהכשהבחין טמטאווי במחסום,הוא האיץ והיטה את כיוון נסיעתו לעבר השוטר. השוטר ניסה להימלט, אך הוא לא הספיק והרכב פגע בו במהירות גבוהה. כתוצאה מהפגיעה התנפצה שימשת הרכב,אך טמטאווי המשיך לנהוג כשכהן צמוד למכונית. לאחר מכן החל טמטאווי לזגזג עם הרכב עד שכהן נפל מהרכב. בסופו של דבר איבד הדורס את השליטה על הרכב, והחליק לתעלהבצד הכביש.

בתחילה הואשם טמטאווי ברצח בעקבות מותו של השוטר, אולם בהמשך, בעקבות הסדר טיעוןבו הודה טמטאווי בעבירות שיוחסו לו, הומר האישום להריגה, ועל טמטאווי נגזרו 18 שנות מאסר. לאחר שניתן פסק הדיוחזר, בו טמטאווי מהודאתו, וכתב האישום בו הואשם טמטאווי ברצח הושב על כנו.

בעקבות חזרתו של טמטאווי מההודאה, קבע בית המשפט כי אף על פי שטמטאווי ראה את השוטר, הוא המשיך בנסיעתו, ואף לאחר שפגע בשוטר הוא לא האט את נסיעתו. בנוסף קבע בית המשפט, כי המואשם, שהיה מעוניין לברוח, ידע שהשוטר עלול למות כתוצאה מהדריסה והיה אדיש לכך. עם כל זאת קבעו השופטיםכי לא הוכח שהתנהגותו הפזיזה נעשתה דווקא כדי להבטיח לעצמו בריחה או הימלטות מעונש, ועל כן הוא אינו מואשם ברצח אלא בהריגה בלבד.בעקבות שינוי האישוםהוקל פסק דינו של הדורס והוחלט כי הוא ירצה רק 14 שנות מאסר.

המדינה ערערה על פסק הדין לבג"ץ, וטענה שבהתאם לקביעת בית המשפט ברור שהמניע לדריסה היה הניסיון לברוח, ועל כן ראוי להאשים את טמטאויי ברצח. בנוסף ביקשה המדינה, כי גם אם לא תתקבל טענתה, לפחות ראוי לתת לטמטאווי את מירב העונש על כל אחת מהעבירות שביצע. כאמור בית המשפט העליון דחה את ערעור המדינה.

תגובות (2) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד