בע"ה י"ב ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"בג"ץ שבר את הכלים"

זעם בעקבות צו ביניים שהוציא בג"ץ על מינויו של הרב אייל קרים לרבצ"ר

  • כ' חשון תשע"ז - 13:47 21/11/2016
גודל: א א א
הרב אייל קרים (הרבנות הצבאית) צילום: הרבנות הצבאית
הרב אייל קרים (הרבנות הצבאית) צילום: הרבנות הצבאית

זעם בימין בעקבות החלטה חריגה של בג"ץ:בג"ץ הוציא היום (ב') צו ביניים על מינויו של הרב אייל קרים לתפקיד הרב הצבאי הראשי.

הצו הוצא במהלך דיון שהתקיים בעתירה שהוגשה על ידי מר"צ נגד המינוי. נשיאת בית המשפט העליון מרים נאור אמרה כי היא מעוניינת לשמוע את התייחסותו של הרב קרים לדברים שאמר לפני שנים והוזכרו סביב מינויו בקיץ האחרון. "עלינו לדעת מה הייתה עמדתו אז, מה עמדתו היום, אם הוא חזר בו", אמרה השופטת נאור.

גורמים ברבנות הצבאית הביעו מורת רוח מההחלטה החריגה של בג"ץ: "אין סוף להתעמרות של חברי מר"צ נגד כל סממן יהודי בצה"ל. עתירת המפלגה מסמלת זלזול עמוק ברמטכ"ל גדי אייזנקוט שגיבה בפה מלא את הרבצ"ר הנכנס. תרבות החיטוט במאגרי תשובות הלכתיות ופסילת מועמדים על פיהן חייבת להפסק, כמו תרבות ההשתקה של כל מי שאינו מתיישר על פי הקו הרצוי של ארגוני שמאל קיצוני. היה מצופה משופטי בג"ץ לדחות את העתירה על הסף ולהבהיר לחברות הכנסת ממר"צ שמדובר בהשגת גבול מסוכנת ורעה והתערבות שאין כמותה בעולם התורה וההלכה. לא היה ולא נברא. באופן מוטה הוציאו את דברי הרב מהקשרם וסילפו אותם. מצער מאוד ששופטי בג"ץ משתפים פעולה עם אותם שרוצים להחליש את הרבנות הצבאית תוך החלשת צה"ל כולו. מדובר בהחלטה רעה שתזכר לדראון. הרב אייל קרים הינו תלמיד חכם, מאיר פנים ובעל מידות טובות שעתיד לדאוג לכל חייל וחיילת באשר הם".

תגובה חריפה הגיעה גם מכיוונו של חבר הכנסת מוטי יוגב, אל"מ במילואים: "בג"צ שבר את הכלים בהתערבותו הגסה במינויים בצה"ל. כניעת בג"צ לעמדות השמאל הקיצוני, זה אקטביזם שיפוטי גס ובוטה ופגיעה קשה בדמוקרטיה הישראלית, במדינת ישראל, בצה"ל ובמפקדיו. זו מלחמה של הרשות השופטת ברשויות הנבחרות: המבצעת והמחוקקת. סומך על צה"ל ומפקדיו ועל שר הביטחון שידעו להגן על קיומנו הביטחוני, גם הדמוקרטי, גם על גרעין האמונות והדעות של עם ישראל, חוסנו ואמונתו, מפני אויבנו, גם מפני מהרסנו מבפנים".

כזכור, לאחר מינויו של הרב אייל קרים עוררו כמה עיתונאים סערה ציבורית כשפרסמו אמירות של הרב קרים מלפני שנים ארוכות. בין היתר הוא צוטט כאומר שכשיש התנגשות בין ההלכה לפקודה צבאית יש למלא באופן מלא את מצוות התורה, הוא אמר בעבר שאל "חד-מיניים" יש להתייחס "כאנשים חולים" ועוד.

בתום פגישה עם הרמטכ"ל גדי אייזנקוט שיגר הרב קרים אגרת לכלל חיילי צה"ל בה נכתב בין היתר: "לא יעלה על הדעת שחייל או מפקד יפעל בניגוד לפקודות. הדברים נכונים בשגרה ובלחימה כאחד. בשירותי הצבאי הייתי לוחם ומפקד בסיירת הצנחנים ובסיירת מטכ"ל. בתפקידים אלה שיננתי לעצמי ולפקודותיי את ההכרח והצורך לציית לפקודות. בנושא זה, אין כל מקום לדיון או לפרשנות אישית".

תגובות (3) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד