בע"ה י"ח אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

בג"ץ שם מקל בגלגלים: בית המחבל לא ייהרס

המחבל הואשם במעורבות ברצח בני הזוג הנקין הי"ד

  • כ"ד אלול תשע"ו - 19:41 27/09/2016
גודל: א א א

שופטי בג"ץ קבעו היום (שלישי), בניגוד לדעת שב"כ וצה"ל, כי אין להרוס את ביתו של המחבל באסם סאיח המואשם במעורבות ברצח בני הזוג איתם ונעמה הנקין הי"ד.

השופטים, יורם דנציגר, צבי זילחברטל וענת ברון, קיבלו את עתירת המחבל וקבעו כי הראיות שהוצגו כנגד המחבל אינן מספקות אותם.

"בכתב התשובה שהגיש המשיב (צה"ל. י.פ) לא נכלל מידע חדש או נתונים עדכניים שיש בהם כדי להשיב על השאלות והתהיות שהועלו על-ידי חברי ההרכב בגדר ההחלטה הקודמת", כתבו השופטים בהחלטותם. "למעשה, המשיב נסמך על אותן ראיות מנהליות הכוללות את הודעותיו של סאיח ואת הזכ"דים שנרשמו על-ידי גורמי הביטחון לאחר חקירותיו".

>הירשם עכשיו ותקבל את הכותרות החשובות למייל האישי!<

עוד הוסיפו השופטים וקבעו, כי "בנסיבות אלה, כאשר התשתית הראייתית המנהלית נותרה למעשה כשהייתה, סבורני כי לא עלה בידי המשיב לשכנע מדוע לא ייהפך הצו על-תנאי למוחלט".

במקביל, דחו השופטים את עתירת בני משפחתו של המחבל אמג'ד עליווה שהורשע במעורבות בהכנת אותו הפיגוע, בו נרצחו ההורים לעיני ילדיהם. השופטת ברון רצתה לפסוק כי אין להרוס את ביתו של המחבל עליווה, אך דעתה לא התקבלה בקרב השופטים וזאת בשל "חוסר מידתיות".

"מאז שניתנה ההחלטה הקודמת הורשע עליוה בעבירות של גרימת מוות בכוונה של בני הזוג הנקין, לצד עבירות נוספות", כתבו השופטים בהחלטתם בנוגע לעליווה. "משמעות הרשעתו בעבירות אלה היא, כפשוטו של דבר, שעליוה עצמו גרם במעשיו להתממשות מעשי הרצח.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


3 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 19 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד