בע"ה י"ט אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

בדיקת שב"כ "שגרתית" במעיין בצפון

שלושה נערים שטיילו אמש במעיין בגליל הופתעו כאשר בלשים, שוטרי יס"מ ואנשי שב"כ ניגשו אליהם ועיכבו אותם לתחנת המשטרה ללא כל סיבה. ארגון חוננו: "מקווים שהאחראים ייתנו את הדין"

  • יח"צ
  • כ"ט אייר תשע"ה - 11:19 18/05/2015
גודל: א א א
שוטרי יסמ מעכבים נערים לבדיקה (יהודה פרל)
שוטרי יסמ מעכבים נערים לבדיקה (יהודה פרל)

המשטרה והשב"כ ממשיכים ברדיפת "נערי הגבעות", והפעם גם בטיול בצפון.

שלושה נערים יהודים שטיילו אמש (ראשון) במעיין עין כובס סמוך לצפת, הופתעו כאשר כוחות יס"מ, בלשים ואנשי המחלקה היהודית בשב"כ הגיעו למקום. השוטרים טענו כי הם מבצעים "בדיקה שגרתית", ולאחר שבדקו את פרטי הנערים, אשר שלושתם עונים לתיאור של "נערי גבעות" ובעלי כיפה גדולה ופיאות, הודיעו להם כי הם מעוכבים לחקירה בגין "הפרת תנאים".

השלושה לא הבינו במה מדובר שכן לא חל עליהם כל תנאי האוסר להימצא באזור צפת או ליצור קשר אחד עם השני. הם הובלו לתחנת המשטרה בראש פינה, שם חזרו בהם השוטרים וטענו כי הם לא חשודים בדבר ונלקחו לתחנה לצורך גביית עדות על מעשיהם בצפון הארץ. השלושה תושאלו בידי חוקרי המשטרה שביקשו לדעת היכן בכוונתם לטייל ומיהו בעל הרכב בו נסעו, ולאחר מכן שוחררו לדרכם.

"השוטרים טענו כל הזמן שמדובר "בבדיקה שגרתית", סיפר אחד הבחורים, "זה כנראה ממש "שגרתי" שרכזי המחלקה היהודית בשב"כ יחד עם בלשים וכח יס"מ שהוזעק לפי מה שאמרו לנו מחיפה, בודקים מטיילים בגליל...".

כעת שוקלים השלושה לתבוע את המשטרה בגין עיכוב שווא שכן לא נראה שהיתה כל עילה חוקית לעיכובם לתחנת המשטרה.

מארגון חוננו להגנה משפטית לאומית נמסר בתגובה כי "המשטרה והשב"כ סימנו להם למטרה לרדוף בני נוער אוהבי העם התורה והארץ, והם מקצינים שוב ושוב את הפגיעה בזכויות הבסיסיות ביותר שלהם. אנו מקווים כי אכן תוגש תביעה כנגד אותם שוטרים ואנשי המחלקה היהודית שב"כ המשתמשים לרעה בכח המשרה שבידם, וכי האחראים להתנכלות ועיכוב השווא של הנערים יתנו את הדין".

הכתבה באדיבות יח"צ

תגובות (2) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


2 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד