בע"ה י"ב ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

בוטל מעצר בית - "לא היתה עילה חוקית"

ביהמ"ש המחוזי קיבל את טענות עו"ד חי הבר מארגון חוננו והורה על ביטול תנאי מעצר בית לקטין יהודי. עו"ד הבר: "מקווה שהלקחים יופקו"

  • יח"צ
  • ט"ז אלול תשע"ה - 11:18 31/08/2015
גודל: א א א
בית המשפט בלוד
בית המשפט בלוד

שופט בית המשפט המחוזי בלוד אברהם יעקב, קבע הבוקר (שני) כי תנאי מעצר הבית בהם שהה קטין יהודי החשוד בהצתה יבוטלו, זאת לאחר שהתברר כי לא היתה עילה חוקית להארכתם בידי שופטת בית משפט השלום בפתח תקווה ניצה מימון שעשוע.

הקטין נעצר בחשד להצתה שעל פרטיה מוטל איסור פרסום, ושוחרר למעצר בית בידי בית משפט השלום בפתח תקוה. אולם בצעד חריג, שכעת הוכרע שאינו מסתדר עם החוק, ביקשו חוקרי ימ"ר ש"י להאריך את מעצר הבית פעמיים, וזאת בטענה כי יוגש נגד הקטין כתב אישום.

השופטת שעשוע קיבלה את הבקשה, על אף שלא ניתן לקיים הליך של הצהרת תובע בעת שחשוד משוחרר.

עו"ד חי הבר המייצג את הקטין מטעם ארגון חוננו טען בדיון כי הליך הבקשה פסול ואינו מגובה בחוק, והחליט להגיש ערר על ההחלטה. הבוקר דן בית המשפט המחוזי בערר והמליץ למשטרה לחזור בה מדרישתה למעצר בית, שכן טענותיו של עו"ד הבר צודקות והחוק לא מאפשר את הארכת מעצר הבית בסיטואציה בה הסתיימה החקירה ולא הוגש כתב אישום.

נציג המשטרה הסכים לבסוף ותנאי מעצר הבית בוטלו בהסכמת המשטרה.

עו"ד חי הבר המייצג את הקטין מטעם ארגון חוננו מסר בתגובה: "אין אלא לברך על החלטת בית המשפט המחוזי אשר הפסיק את ההתנהלות השערורייתית של המשטרה אשר בחרה להמשיך ולבקש לעצור קטינים ללא שום סמכות חוקית. הגיע הזמן להתחיל לכבד את הוראות החוק ולא להמעיט בקיצוניות הקיימת עת נשללת חירותו של אדם. כולי תקוה שהלקחים יופקו ולא נראה יותר בקשות מעצר חסרות כל בסיס חוקי".

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד