בע"ה י"ט אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

בוטלה השתתפות נציג המשטרה בכנס השמאל הקיצוני

היועץ המשפטי של המשטרה, תנ"צ שמואל גורדון, ביטל את השתתפותו בכנס של "האגודה לזכויות האזרח"

  • כלב אליהו
  • י"א כסלו תשע"ז - 19:23 11/12/2016
גודל: א א א
אלשיך (דוברות המשטרה)
אלשיך (דוברות המשטרה)
לרגל "יום זכויות האדם הבינלאומי" הוחלט בארגון – המזוהה כארגון שמאל רדיקלי – 'האגודה לזכויות האזרח' על קיום כנס בסינמטק תל-אביב, שבמסגרתו יתקיים פאנל תחת הכותרת "לא נחמדים – התמודדות הרשויות עם מאבקי זכויות אדם". בפאנל השתתפו מנכלי"ת האגודה, עו"ד שרון אברהם-ויס, ח"כ יהודה גליק (ליכוד), הפעיל הפוליטי והפובלציסט רמי יונס, והפעילה בנצ'י סלמסה, כאשר מנחה הפאנל היא העיתונאית גל גבאי. באגודה ביקשו לצרף גם נציג של המשטרה, ולאור בקשתם הוחלט לפני מספר חודשים כי היועץ המשפטי, ייצג את המשטרה בכנס.
ואולם, ביום חמישי האחרון הורה מפכ"ל המשטרה, רוני אלשיך, לבטל את השתתפותו של היועץ המשפטי בכנס. לדברי תנ"צ גורדון, סיבת ביטול השתתפותו בכנס נבעה "מסיבות אישיות, אך לדברי גורמת בלשכתו של המפכ"ל, כי הוא עצמו הורה ליועץ המשפטי לבטל את השתתפותו. במקביל, פורסם באתר הימני "מידה" שהמפכ"ל הורה לא לבטל את השתתפותו, יומיים לפני הכנס, בשל פנייתם בנושא. לדבריהם, פנייתם אל לשכתו של השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, הובילה לביטול ההשתתפות בכנס של ארגון השמאל הקיצוני.
הודעתו של היועץ היותה הפתעה עבור אנשי האגודה לזכויות האזרח, שהתפלאו כיצד ייתכן שנציג המשטרה לא יבוא לכנס שהם ארגנו. לאחר הביטול "מסיבות אישיות" הם ניסו לברר בלשכת המפכ"ל את העניין ושם נאמר להם על-ידי הגב' דורית גרינברג כי המפכ"ל עצמו הורה על כך. רק במקביל לפרסום באתר "מידה" התחילו להפנים באגודה, את הסיבה האמתית לביטול ההשתתפות.
מנכ"לית האגודה לזכויות האזרח עו"ד שרון אברהם-ויס אמרה בתגובה כי "מבחינה ציבורית יש פה דיון שכולל מספר מגזרים - מתנחלים, ערבים ואתיופים. זה שהמשטרה מבטלת בדקה ה-90 מראה על זלזול. מה שמטריד אותי זה הדה-לגיטימציה, החרם שהולך ומתעצם נגד ארגונים חברתיים אזרחיים. יש פה גם נושא חמור של חוסר אמינות מצד המשטרה עד שאתר 'מידה' לא חשף את הסיבה האמתית לביטול פשוט לא אמרו לנו את האמת".
במשטרה "לא יכלו" להסביר את המובן מאליו, נציג משטרה לא יכול לדרוך במקום המזוהה כל מה שהפוך לערכי המשטרה. במקום זאת נמסר: "תנ"צ גורדון נאלץ לבטל את השתתפותו באירוע עקב אילוצי עבודה הנובעים מתפקידו. כל שאר הספקולציות הן על דעת המפרסם ולא בהכרח יש להן קשר ישיר למציאות".
תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


2 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד