בע"ה י"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

בועידת השלום קראו לגירוש יהודים

'ועידת השלום' בפריז הסתיימה - ההחלטה שהתקבלה קוראת לעקירת יהודים משטחי יהודה ושומרון

  • כלב אליהו
  • י"ח טבת תשע"ז - 13:21 16/01/2017
גודל: א א א

אמש, נערכה בפריז 'ועידת השלום' שבה השתתפו נציגים מ-70 מדינות והיא עסקה ב'סכסוך' הקיים במזרח התיכון. ליתר דיוק, היא עסקה בשאלה האם יהודים יכולים לגור ברחבי יהודה ושומרון או לא. למרבה הפלא או שלא, לא נכחו בוועידה נציגי מדינת ישראל או נציגים של הממשל הנבחר בארצות-הברית, וגם לא נציגי ארגון הטרור אש"ף.

החלטת הועדה שפורסמה אמש קוראת למעשה לעקירת יהודים, תושבי יהודה ושומרון מבתיהם. ההחלטה קוראת למדינת ישראל ולערבים, לאמץ את פתרון שתי המדינות על בסיס גבולות הקו הירוק. כמו כן, המדינות בוועידה החליטו לאמץ את החלטת מועצת הביטחון של האו"ם 2334 המגנה את ההתיישבות ביהודה ושומרון ובמזרח ירושלים, ולקיים מפגש נוסף בנושא עד סוף השנה האזרחית.

התנהגותה של בריטניה במהלך הועידה הייתה מפתיעה במידה מסוימת. בריטניה לא שלחה לוועידה את שר החוץ שלה ואף לא את שגרירה בפריז. משרד החוץ הבריטי פרסם הודעה, "הוועידה הזאת מסתכנת בהקשחת העמדות, בעת שבה יש לעודד את התנאים לשלום. לכן נכחנו כמשקיפים בלבד ולא חתמנו על הצהרת הסיכום".

לאחר מסירת החלטת הוועידה, מסרו גורמים מדיניים כי פעילות מדינית של לשכת ראש הממשלה, המטה לביטחון לאומי ומשרד החוץ, ריככה את נוסח ההחלטה באופן משמעותי, ומנעה זליגה של הסעיפים הבעייתיים של מועצת הביטחון 2334 לנוסח ההחלטה הסופי של הוועידה בפריז. יתרה מזו, על פי פרסומים שונים, מזכיר המדינה האמריקאי היוצא התקשר לראש הממשלה מהוועידה וביקש לעדכנו על המהלכים שנוקטים האמריקאים כדי לרכך את נוסח ההחלטה שתתקבל.

ועם זאת, על אף הריכוך הגדול, קוראות המדינות לישראל לעקור את ההתיישבות ביהודה ושומרון ולוותר על חלקים נכבדים של ארץ-ישראל על אף מעשי הטרור הערביים שאינם נפסקים. יודגש, כי גם בריטניה שלא הסכימה ליטול חלק מרכזי בוועידה הסבירה כי הם רואים את הפתרון ל'סכסוך' באמצעות שתי מדינות אלא שהם חושבים כי הדרך להשגת הפתרון נעוצה במשא-ומתן ישיר, שבו יבהירו הצדדים את דאגותיהם הלגיטימיות.

במהלך הועידה הבהיר נשיא צרפת פרנסואה הולנד את ה'סכנה הגדולה' לפתרון שתי המדינות. סכנה זו כרוכה לדבריו בהמשך ההתיישבות היהודית ביהודה ושומרון וגם במעשי הטרור הערביים. לדעתו, תמיד יהיו אנשים שיפחדו מהשלום, אך עדיין ישנה תמיכה אזורית לפתרון שתי המדינות.

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס אתמול שוב לוועידה ואמר כי מדובר על 'וועידת סרק'. נתניהו אמר את הדברים בפתח ישיבת הממשלה והסביר כי הוועידה תוכננה בין הצרפתים לערבים, ומטרתה היא לכפות על ישראל תנאים שאינם מתיישבים עם הצרכים הלאומיים שלנו. נתניהו הגדיר את הוועידה כ'פרפורים אחרונים של עולם האתמול, המחר ייראה אחרת – והמחר קרוב מאוד'.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד