בע"ה י"א ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

בורדפורד, בריטניה: "חופשי מישראלים"

אנטישמיות נמשכת בעולם: בספרד נוקבו צמיגי יהודים ורוססו כתובות. בבריטניה מצהירים "חופשי מישראלים" באורוגוואי רוססו כתובות נאצה נגד יהודים

  • יהודה פרל, הקול היהודי
  • י"ח אב תשע"ד - 13:28 14/08/2014
גודל: א א א
"חופשי מישראלים". פורדפורד, בריטניה
"חופשי מישראלים". פורדפורד, בריטניה

ג'ורג' גאלווי, מחוקק בריטי המייצג בפרלמט את אזור ברדפורד שבצפון אנגליה, הצהיר על המקום כ"חופשי מישראלים". לדבריו, העיר דוחה תוצרת ישראלית, שירותים מטעמה, שיתופי פעולה אקדמיים וכן ביקורי תיירים.

בכינוס פוליטי שנערב בעיר לידס הסמוכה, נאם גאלווי, הידוע בדעותיו האנטישמיות ובתמיכתו בארגון הטרור חמאס, וקרא לתושבים לעשות כפי שעשו שכניהם בברדפורד. "הכרזנו עליה אזור חופשי מישראל – אנחנו לא רוצים שירותים ישראליים, אנחנו לא רוצים אקדמאים ישראלים שיבואו לאוניברסיטאות שלנו, אנחנו אפילו לא רוצים שתיירים ישראלים יבואו לברדפורד, אם הם שקלו לעשות זאת". בכלי התקשורת המקומיים צוטט גאלווי בהמשך דבריו. "אנחנו דוחים את המדינה הלא־חוקית, הברברית והפראית הזו שנקראת ישראל, ועליכם לעשות את אותו דבר".

מספר יהודים באזור החליטו לפעול אחרת. קבוצת יהודים הגיעה השבוע לפרדפורד, ובין היתר שוחחו עם שוטרים, קנו קפה ברשת סטארבקס, ואף חילקו סחורה ישראלית לתושבי העיר. עם זאת, תושבי העיר לא הסכימו להתנגד לדבריו האנטישמיים של גאלווי, אך רק למול המצלמה. שלא לציטוט אמרו כי הם נגד יוזמתו של חבר הפרלמנט.

ארגונים יהודיים בבריטניה קוראים למצות את הדין עם גאלווי שהואשם בעבר באנטישמיות, עת נטש דיון באוניברסיטת אוקספורד כשהתברר לו שהמתדיין לצידו הינו יהודי. "לא יתכן שבימינו יעז פוליטיקאי קיצוני ככל שיהיה, לומר דברים חמורים כאלו שרק מזכירים את ה'יודן ריין' שביקש לעשות הצורר הנאצי".

במקביל נרשמים אירועי אנטישמיות נוספים. בעיר פונטה-דל-אסטה שבאורוגוואי, רוססו כתובות נאצה נגד יהודים. "יהודים הסתלקו מפונטה דל אסטה" וכן ציורי צלבי קרס. הכתובות רוססו בסמיכות לבתי כנסת יהודיים וכן על שלטי פרסום סמוך לתחנות אוטובוס בפלאז'ה מאנסה בעיר.

במקביל הסנאט במדינה הצהיר פה אחד, כי "הסנאט של הרפובליקה המזרחית של אורוגוואי מגנה ומוקיעה בתוקף ביטויים של חוסר סובלנות, גזענות, שנאת זרים, הסתה לשנאה, זלזול וכל צורה אחרת של אפליה נגד יהודים כפי שהתגלו דרך כתובות גרפיטי ברחובות, חזיתות בניינים וכבישים בארצנו".

בתוך כך, קבוצה של מטיילים יהודים בספרד גילו אתמול (רביעי) כי צמיגי רכביהם נוקבו ועליהם רוססה הכתובות בספרדית "ישראל רוצחת".

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד