בע"ה ט"ו ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

ביום ראשון: הפגנה בביהמ"ש בפתח תקווה

עשרות פעילים צפויים להגיע ביום ראשון לבית המשפט בפתח תקווה ולמחות על התעללות השב"כ בקטינים יהודים

  • ז' חשון תשע"ה - 11:02 31/10/2014
גודל: א א א
מסגד שהוצת בכפר עקרבא לאחרונה (זכרייה סדא רבנים לזכויות אדם)
מסגד שהוצת בכפר עקרבא לאחרונה (זכרייה סדא רבנים לזכויות אדם)

גל הטרור השוטף את ירושלים אינו מפריע לשב"כ להתמקד דווקא במעצר והתעמרות בנערים יהודים.

ביום ראשון בשעות הבוקר צפויים להגיע לבית משפט השלום בפתח תקווה, עשרות פעילים, וזאת בכדי להפגין במחאה על מה שהם מגדירים "התעללות השב"כ בקטינים יהודים". המפגינים קוראים לציבור להגיע להפגנה שתחל בשעה 10:30. יש לציין כי ביום שלישי נכנסו פעילים לאולם בו התנהל דיון בבית משפט השלום בפתח תקווה וקראו קריאות עידוד.

עוד יש לציין כי ביום שלישי לפנות בוקר הותר לפרסום כי בית המשפט המחוזי דן בשאלה היכן יתקיים דיון בעניין מעצרו של אדם אשר זהותו וטיב החשדות נגדו נאסרו בפרסום. הדיון נערך לבקשת סנגורו עו"ד איתמר בן גביר, אשר מייצג לא אחת נערי גבעות הנעצרים בחשד לביצוע פעולות "תג מחיר", אך ברובם של המקרים משוחררים משום שאין ראיות נגדם.

בארגון חוננו מזכירים כי מספר פעמים דיווחו נערים יהודים שנעצרו בידי השב"כ, כי עברו התעללות קשה במתקן השב"כ בפתח תקווה. יקיר אשבל, נער כבן 18 שנעצר לפני מספר חודשים בידי השב"כ ושוחרר, סיפר כי נחקר כ-20 שעות ועבר התעללות פיזית ונפשית בידי החוקרים. באחת החקירות אף התעלף אשבל ונזקק לטיפול רפואי. עם זאת שמר על שתיקה מוחלטת ושוחרר לבסוף ללא שהוכח כל קשר בינו ובין המעשים שיוחסו לו.

בנוסף יש לציין כי בעבר הוציאה המשטרה צווי איסור פרסום על פרשיות מסויימות, דבר שסייע לה להחזיק בעצורים ללא הפרעה, וכן לכסות על המבוכה שבשחרורם בסופו של דבר.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 24 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד