בע"ה י"ח אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"ביטול החוק - גיהנום לשכונות"

במפגן מיוחד לקראת החלטת בג"ץ, יעלו מחר (ב') תושבים מדרום תל אביב לבמה במרכז העיר, ויספרו על מעשי השוד והאונס של המסתננים

  • אלחנן גרונר, הקול היהודי
  • י"ט אלול תשע"ד - 22:44 14/09/2014
גודל: א א א
הפגנה בשכונת התקווה נגד המסתננים (קול ההר)  (קול ההר)
הפגנה בשכונת התקווה נגד המסתננים (קול ההר) (קול ההר)

שופטי בג"ץ צפויים לפרסם בקרוב את החלטת בדבר העתירה בעניין חוק ההסתננות, ותושבי דרום ת"א מחדשים את מאבקם.

מחר (שני) בשעה 19:00 יתקיים טקס 'שוברות שתיקה' ברחבת מוזיאון ת"א לאומנות, ובו יספרו תושבות דרום ת"א על תקיפות המסתננים. בטקס, המחקה את טקס תנועת השמאל הקיצוני "שוברים שתיקה", ידברו גם גברים, לאחר שהמארגנים הבינו כי לא מעט גברים ונערים הותקפו בידי מסתננים.

האירוע מחר. "שוברים שתיקה"

"בדומה למפגן שוברים שתיקה תכננו לעשות מפגן של שוברות שתיקה - עדויות של נשים שהותקפו על ידי מסתננים", סיפרה בראיון לקול היהודי מאי גולן, ממארגנות האירוע. "ראינו שיש הרבה גברים ונערים שהותקפו ורוצים לספר את סיפורם, אז החלטנו שגם הם יעלו על הבמה". האירוע אורגן על ידי מאי גולן, שהקימה את ארגון העיר העברית, ובשיתוף עם המשנה לראש העיר ארנון גלעדי, ועורך הדין עידן אבוהב מהפורום המשפטי למען ארץ ישראל.

הדוברים יספרו את מה שעברו, כאשר מולם יוצבו תשעה כיסאות ריקים, המסמלים את הרכב תשעת שופטי בג"ץ שדנים בחוק ההסתננות. "לפי דעתי יש משהו מאוד סימבולי במיצג הכסאות הריקים כי הרי אנחנו האזרחים, נפגעי האלימות מהמסתננים, חשים ששופטי בג"ץ נטשו אותנו לחלוטין", אומרת גולן. "אנחנו חשים שהכאב שלנו והסבל של התושבים שגרים עם המסתננים בשכונות, לא נחשב, ואנחנו לא נחשבים כנראה כבעלי זכויות אדם, אבל המסתננים כן".

גולן מזכירה את דבריה של השופטת עדנה ארבל אשר אמרה מפורשות בפסק הדין בעתירה הקודמת נגד חוק ההסתננות, כי תושבי השכונות יהיו אלו שישלמו את מחיר ביטול החוק, לדבריה, "לא מתקנים עוול בעוול".

"אני מרגישה שהשופטת ארבל מעדיפה את זכויות המסתננים על פני זכויות של הישראלים, שעשו צבא ומשלמים מיסים וזאת המדינה שלהם", אומרת גולן בכאב. "צריך להבין שאם יבוטל פסק הדין, הרי שיהיו לכך השלכות קשות ביותר. מסתננים יצמדו לגדר בדרישה להיכנס, בתקווה לעוד לחץ ציבורי והוראה של בג"ץ על הכנסתם. נראה עימותים ליליים עם שוטרים וחיילים בגדרות. שלא לדבר על יצירת מיעוט שלישי גדול בישראל, מה שיגרום למדינת כל אזרחיה ומהגריה, שתשנה את הצביון היהודי פה לעד".

גולן מספרת כי מעשי השוד והתקיפות בשכונות רק מתגברים. "הדבר לא בא לידי ביטוי בכלי התקשורת אבל זה לא אומר שבשטח אין עלייה. גם כל כוחות התגבור שהביאו למשטרה באזור לא מספיקים. יש אלפי בתי עסק לא חוקיים, קטטות, מקרי שוד ואונס ומה לא. ביטול החוק יגזור גזר דין של גיהינום על תושבי השכונות. צריך שכל תושבי מדינת ישראל יבואו לאירוע, לפחות מי שחשוב לו שתישאר מדינה יהודית".

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


2 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 17 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד