בע"ה י"ט אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

בית המשפט קיבל את ערעור המדינה

בהחלטה שרירותית, הפך הבוקר בית המשפט המחוזי בפתח תקווה את החלטת וועדת השחרורים של שב"ס, והורה כי האסיר הלאומי עופר גמליאל, הנתון כבר 11 שנים במאסר - לא ישוחרר, למרות שריצה למעלה משני שלישים ממאסרו

  • כ"ט ניסן תשע"ג - 16:12 09/04/2013
גודל: א א א

עופר גמליאל, תושב בת עין היושב במאסר למעלה מעשור בשל מעורבות בפרשת "מחתרת בת עין", לא ישוחרר כעת, כך קבע השופט אברהם טל מבית המשפט המחוזי מרכז והפך את החלטת השחרור.

גמליאל, כבר הריח את החופש, כשוועדת השיחרורים שדנה בעניינו החליטה על שחרורו לאחרשריצה למעלה משני שלישים מתקופת המאסר. בעקבות דרישת השב"כ, מיהרהיועץ המשפטי לממשלה לערער על ההחלטה, והיום קיבל בית המשפט את ערעורו.

עו"ד עדי קידר שייצג את גמליאל מטעם עמותת 'חננו', מוסר בתגובה כי, "קבלנו בצער רב את החלטת ביהמ"ש אנו סבורים שמדובר בהחלטה שגויה המתעלמת מכך שוועדת השחרורים קיימה מספר רב של דיונים במהלך תקופה ארוכה של כשנה ושקלה את כל השיקולים המדוברים. התערבות המדינה בהחלטות וועדת השחרורים הינה מקרה חריג כשלעצמו ואנחנו מתכוונים לעתור כנגד החלטה זו לבית המשפט העליון", דברי עו"ד קידר.

לפני 11 שנה נעצרו עופר גמליאל, שלומי דביר וירדן מורג, בחשד כי תכננו פיצוץ ראווה בבי"ס ערבי לבנות במזרח ירושלים, כנקמה על הטבח שביצעו ערבים ביישוב אדורה בדרום הר חברון בו נרצחו ארבעה יהודים ובהם הילדה דניאל שפי הי"ד.

ירדן מורג שוחרר לפני מספר שנים, כאשר ועדת השחרורים ניקתה שליש ממאסרו.

לפני כשבעה חודשים התכנסה לראשונה וועדת השחרורים ודנה בעניינם של עופר גמליאל ושלומי דביר, האחרונים מבין חברי מחתרת בת עין שנותרו במאסר, בסופה נדחתה ההחלטה בחצי שנה.

לפני חדשיים התכנסה שוב הועדה ולאחר דיון ארוך בו הציגה המדינה את התנגדותה הנתמכת בעמדת השב"כ, החליטה הוועדה שאין עילה שלא לקצר את מעצרו של גמליאל. ההחלטה בנושא שלומי דביר נדחתה עד לקבלת חוו"ד של אנשי מקצוע ודיון בעניינו צפוי להתקיים בשבועות הקרובים.

יצויין כי הרבצ"ר לשעבר, הרב אביחי רונצקי, עמד בקשר עם השב"כ בנוגע לגמליאל ודביר וטוען כי אנשי השב"כ הבטיחו לו כי לא יביעו התנגדות לשחרורם של גמליאל ודביר. לדבריו הבטחה זו הופרה על ידם.

המדינה החליטה לערער על ההחלטה בבימ"ש המחוזי בטענה כי יש בשחרור של גמליאל משום פגיעה באמון הציבור בביהמ"ש וכן בטענה שגמליאל לא עבר תהליך שיקומי-טיפולי כראוי.

מנגד טען עורך דינו, עדי קידר מעמותת 'חננו' כי לאחר שכבר הסכימה המדינה לשחרורו של אחד האסירים בפרשה, אין מניעה לשחרר גם את גמליאל. השופטים חיזקו את טענתו של עו"ד קידר ודרשו מהמדינה לנמק את ההבדל בין השניים. בתגובה ענה נציג המדינה כי גמליאל אומנם התחרט על מעשיו, אבל לא שיתף פעולה מתחילתה של החקירה.

בנוגע לאי קבלת טיפול מספיק, ענה עו"ד קידר כי לאורך השנים התנגד השב"ס לשלב את גמליאל במערך הטיפולים הקיים בבית הסוהר בנמקם כי מדובר בעבריינות אידאולוגית ולא פלילית שלא מצריכה טיפול פסיכולוגי. עו"ד קידר תמה באזני ביהמ"ש איך התהפכו היוצרות וכעת המדינה דורשת את הטיפול בכל תוקף.

ביהמ"ש המחוזי החליט בסופו של דבר לקבל את ערעורה של המדינה ולא לשחרר את גמליאל בטענה כי לא עבר טיפול מספיק במהלך שהותו במאסר, אך השופטלא קיבל את טענת הפרקליטות ששחרורו של גמליאל יפגע באמון הצבור בבית המשפט וכי זו אינה עילה לאי שחרורו.

בהחלטה כתבו השופטים שוועדת השחרורים של השב"ס תבחן שוב את שחרורו של גמליאל בסוף השנה האזרחית לאחר שיעבור הליך טיפולי.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


3 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד