בע"ה י"ח אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

בלעדי: "חיילים שלנו הורסים רק בתים של מחבלים"

וידאו בלעדי: חייל המפעיל כלים כבדים שוחח עם תושבים וסיפר: "חיילים לא יגעו בבית של יהודי"

  • מערכת הקול-היהודי
  • ה' שבט תשע"ז - 08:22 01/02/2017
גודל: א א א

כוחות צה"ל ומשטרה כבר נערכים לפינוי הישוב עמונה, והרס מפינוי מבני הישוב, אולם בכל הקשור לעירוב חיילי הצמ"ה (ציוד מכני הנדסי) בהרס המבנים, יתכן וצפויות התנגדויות פנים צה"ליות.

תושבים ששוחחו בשעות האחרונות עם חייל מפעיל כלים כבדים באזור עפרה, תיעדו את השיחה, בה נשמע החייל אומר כי "חיילים שמפעילים כלים של צבא לא יגעו בבית של יהודי לא משנה מה". החייל הוסיף כי "חיילים שלנו הורסים רק בתים של מחבלים".

יש לציין כי בהרס הקודם של הישוב עמונה, כמו גם בגירוש גוש קטיף ופינוי מאחזים עד לאותה התקופה, השתמשו בצה"ל באופן תדיר להרס בתי יהודים, ביחידת הצמ"ה.

מאז אירועי עמונה ומתוך חשש של צה"ל מפני סירובי פקודה, את הרס הבתים בפינוי מקומות ישוב יהודיים, מבצעים קבלנים שנשכרים בידי המנהל האזרחי, זאת למעט אירועים חריגים. סירב לסייע להקמת בסיסי הגירוש ונשלח למחבוש

בתחילת השבוע פורסם בקול היהודי כי משה שלמה מט, חייל ביחידת בינוי 562 המוכשר כחשמלאי, נידון ל-20 יום מחבוש לאחר שסירב פקודה ואף הצטלם כשהוא קורא לחיילים לסרב להשתתף במבצע גירוש יהודי עמונה.

מט התבקש לסייע בהקמת הבסיסים בהם ישוכנו כוחות ייעודיים שיגיעו לגזרת בנימין לצורך פינוי היישוב עמונה בשבועות הקרובים. הוא אמר למפקדו כי אין לו כל כוונה לסייע באיזשהו אופן בפינוי והחרבת יישוב יהודי בארץ ישראל. מפקדו של מט פטר אותו מהמשימה ואמר לו להישאר בבסיס.

אולם מט החליט לפנות לכלל חיילי צה"ל ולשכנע גם אותם לנהוג כמוהו במידה וייקראו למשימה כזו, והצטלם בסרטון בו אמר:

"המפקדים שלי רצו שאסייע בבניית בסיס לצורך החרבת עמונה. הודעתי להם שלא אשתתף בשום צורה בהחרבת היישוב. המפקדים ראו שאי אפשר להכריח אותי ולא שלחו אותי. אני קורא לכל חייל בצה"ל שלא להשתתף בהחרבת עמונה משום שזה נוגד את התורה ופוגע בעם ישראל".

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


3 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 19 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד