בע"ה י"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

במטווח לילה: בדואים גנבו ציוד

בעקבות הריאיון בקול היהודי, בו תיאר מג"ד שיריון את תופעת הגניבות שעורכים בדואים בבסיס צאלים, הגיעו למערכת עדויות חמורות על המחדל המתמשך בבסיס הדרומי

  • אברהם שפירא
  • י"ג טבת תשע"ב - 09:10 08/01/2012
גודל: א א א
מטווח (דובר צהל) צילום: דובר צה"ל
מטווח (דובר צהל) צילום: דובר צה"ל

לפני שבוע, תיאר מג"ד שיריון, סא"ל (מיל') אריאל בין ברוך, בריאיון לקול היהודיאת תופעתשוד המתכות על ידי בדואיםבבסיס צאלים בדרום. "הבדואים פשוט 'מיישרים קו' עם הטנקים, ו'מנקים' כל פריט שנשאר בשטח. החל משרידי הפגזים, וכלה בציוד שנותר בשטח. אני לא יודע אם על כלי נשק הם כבר שמו יד", הוא אומר, "אך אמצעים שונים נגנבו בוודאות".

מערכת הקול היהודי קיבלה פניות רבות שאופיין דומה. החמורה שבהן מובאת לפניכם.

"קראתי את הדברים שאמר סא"ל בן ברוך, ונזכרתי מיד שעברנו תופעה דומה לפני כשנה. אצלנו התעוזה של הגנבים הבדואים היתה הרבה יותר חמורה", אומר סרן (מיל') שי דאום, המשמש כרב גדוד המילואים 'נצח יהודה' של הנח"ל החרדי.

"במהלך אימון גדודי שערך גדוד המילואים יצאנו למטווח לילה. הירי היה למרחק של 100 מטר. תוך כדי האימון, קצין הבטיחות של המטווח חדל את הירי", מתאר דאום.

הסיבה לעצירת המטווח היתה שני טרקטורונים, נהוגים בידי בדואים שגלשו במהלך הירי לתוך משפך העפר של המטווחים,ורוכביהם גנבו את הנצנצים החשמליים שתחמו את קו הירי.

"אנחנו היינו בהלם מוחלט, אבל האבסורד הגדול היה שקצין המטווחים ששייך לבסיס צאלים בכלל לא היה מופתע. לפי התגובה שלו זה היה נראה דבר רגיל ואפילו מקובל".

קצינים בכירים מאשרים כי הטיפול של צה"ל לתופעת הגניבות, באה לידי ביטוי בתדריך לכלל החיילים בו הם מוזהרים מגניבות. בנוסף עסוקים בצה"ל גם בפיתוח מטרות שאינן עשויות ממתכת, בתקווה שאותן – לא יגנבו. ניסויים שנערכו לאחרונה במטרות עשויות בטון נכשלו, לאחר שהפגזים שנורו עליהן נפצו אותן לרסיסים.

עד העלאת הכתבה, טרם התקבלה תגובתו הרשמית של דובר צה"ל, שהתבקש בין השאר לאמוד את היקף התופעה בבסיסי צה"ל נוספים. יצויין כי בדובר צה"ל לא הגיבו על שאילתא דומה, על המחדלים אותם ציין סא"ל בן ברוך בריאיון לפני כשבוע.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 16 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד