בע"ה י"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"במקום לדאוג לבטחון – צה"ל עסוק בסלקציה"

עו"ד בם תוקף את התנהלות צה"ל לאור קביעת ביהמ"ש כי צה"ל הפלה לרעה נהגים יהודים על פני ערבים במחסום צבאי. "צה"ל צריך לדאוג שיהודים ייכנסו לשכם וג'נין ללא סכנה"

  • כ"ד כסלו תשע"ה - 14:13 16/12/2014
גודל: א א א
שוטר וחייל במחסום (דובר המשטרה)
שוטר וחייל במחסום (דובר המשטרה)

לאחר שאתמול פורסם כי יוסף לויאן תושב בית אל, זוכה בבית המשפט מאישום לפיו פרץ מחסום צה"לי, וזאת רק מכוון שמדובר בהפליה נגד יהודים, מותח היום (שלישי) עורך הדין איציק בם שייצג את לויאן ביקורת חריפה כלפי התנהלות צה"ל.

”אמנם משמח שבית המשפט קבע דבר כה טבעי ומובן מאליו שאסור להפלות יהודים על שום היותם יהודים. אבל מה שמדאיג הוא שצה"ל במקום להילחם בפורעים ולהבטיח את הבטחון לכלל הנוסעים בכביש, עוסק בסלקציה בין יהודים ללא יהודים במחסומים", אומר עו"ד בם בשיחה עם הקול היהודי.

עו"ד בם טען להגנה מן הצדק, כיוון שהמחסום הצבאי נועד לחסום רק נהגים יהודים, אך ערבים שנסעו ברכבים בעלי לוחות רישוי צהובות עברו ללא עיכוב. טענתו התחזקה לאור עדותם של החיילים שאישרו את טענתו. במהלך הדיון שאל עו"ד בם מה יקרה כאשר יעבור במחסום בן לאם יהודיה ולאב ערבי. האם ייחסם בדרכו כיהודי או שהדרך תיפתח לפניו ככל הערבים?

גם כעת, הכניסה לעיר שכם בשומרון מתאפשרת לערבים הנוסעים ברכבים בעלי לוחות רישוי צהובות אך ליהודים היא אסורה. ""זה חמור מאוד", אומר עו"ד בם. "זו הפרה ברורה של החוק. אין שום בעיה שאנשים יכנסו לשכם וג'נין ולכל מקום בארץ ישראל אבל צה"ל צריך לדאוג שכל אחד יוכל להיכנס לכל מקום ולצאת משם חי" אומר עו"ד בם בתוקף. "חבל שבמקום לדאוג לבטחון צה"ל עושה סלקציות".

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד