בע"ה י"א ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

במשך שנים משת"פ ערבי תקף יהודיות

אליהו פרג'ון, פעיל מרכזי בסיוע לבני נוער, מספר על נערה מבת ים שנכנסה לקשר עם ערבי בן 40 שהתגורר בבת ים. כשגילה הערבי שאין לנערה אבא, הפכו המחמאות למסכת התעללויות. בסופו של דבר הועמד הערבי לדין, אז הסתבר כי הוא משת"פ של השב"כ וכי יש לו ילדים מלא-פחות מארבע נשים יהודיות. לקרוא ולא להאמין.

  • אלחנן גרונר, הקול היהודי
  • ג' חשון תשע"ד - 15:21 07/10/2013
גודל: א א א
יהודיה עם ערבי בירושלים
יהודיה עם ערבי בירושלים

אליהו פרג'ון, פעיל מרכזי בטיפול בבני נוער שנשרו ממסגרות, החל לטפל לאחרונה במקרה לא פשוט. בחורה שעברה התעללות בידי ערבי והדרדרה לסמים. אולם לסיפור הזה לא קשורות רק רשויות הרווחה. לסיפור קשורים גם המשטרה ובעיקר השב"כ.

"מדובר בבחורה דתיה מבת ים שגדלה בבית לא פשוט", פותח פרג'ון את הסיפור, "ההורים התגרשו והאם גידלה אותה לבדה. הנערה החלה את כיתה ט' באחד מבתי הספר הדתיים בבת ים. בגיל חמש עשרה, ברחה הנערה מהבית לכמה ימים ופגשה ערבי כבן 40 שהחל לשוחח איתה בנעימות. הנערה שחיפשה אוזן קשבת דיברה איתו וגוללה את סיפור חייה. כששמע הערבי כי הנערה איננה נמצאת בקשר עם אביה השתנה לפתע יחסו אליה.

הוא החל לאיים עליה כי אם לא תסכים להיות איתו בקשר הוא ירצח את אמה. הנערה המבוהלת נאלצה להסכים וכך במשך כחודש נפגשו השניים כמעט מדי יום".

"לאחר כחודש במהלכו ראו חברותיה של הנערה כי משהו עובר עליה" ממשיך פרג'ון "לא הגיעה הנערה לאחת הפגישות. הערבי לא התבלבל והגיע למחרת לבית הספר בו למדה, קרא לה והחל לאיים עליה כי אם היא תפסיק להיפגש איתו זה הסוף שלה והוא לא רוצה לראות עוד מקרה כזה שהיא לא מגיעה לפגישה".

בשלב זה הבינה המורה של הנערה כי משהו לא כשורה והחלה לנסות ולהוציא ממנה מה קרה. הנערה פתחה את ליבה וסיפרה על כך שהיא בקשר עם אותו ערבי וכי הוא מתעלל בה בצורה קשה. בעידוד המורה הגישה הנערה תלונה במשטרה כנגד הערבי והוא נעצר והוגש נגדו כתב אישום".

משת"פ של השב"כ עם ילדים מארבע יהודיות

"אולם לא כאן הסתיים הסיפור" אומר פרג'ון. "במהלך המשפט הסתבר שהערבי הוא משת"פ ומי ששיכן אותו בבת ים הם אנשי השב"כ. מסיבה זו המשטרה ומאחורי הקלעים גם השב"כ דרשו לסגור עסקת טיעון ולהקל בעונשו של הערבי. ואכן בסיומו של משפט מהיר נגזרו על הערבי שהתעלל כזכור בקטינה בצורה קשה, עבודות שירות והרחקה מבת ים בלבד.

פרג'ון עוצר לרגע וממשיך לספר על העובדה המבהילה שתוך כדי משפט התגלה שלאותו משת"פ יש ילדים מארבע נשים יהודיות שונות! שתיים מהן חילץ ארגון יד לאחים יחד עם הילדים לאחר שעברו התעללות קשה. יהודיה נוספת גרה איתו ועוד יהודיה הוא שיכן בכפר ערבי בצפון אצל קרובי משפחתו. "בכמה יהודיות הוא פגע אנחנו לא יודעים" אומר פארג'ון אך מארבע יש לו ילדים.

"הסיפור אמנם התרחש לפני כמעט שלוש שנים" אומר פרג'ון אולם הנערה טרם השתקמה באופן סופי. לדבריו שירותי הרווחה לא השכילו לטפל בנערה בדרכים המתאימות ולאחר תקופה ארוכה בה חששה עדיין הנערה כי הערבי יחזור ויפגע בה, הדרדרה הנערה לשימוש בסמים והסתובבה ברחובות. לאחרונה, אומר פרג'ון עברה הנערה הליכי שיקום והחלה לשמור תורה ומצוות, והיא ומשפחתה התחברו לגרעין התורני בעיר המסייע להם.

מה שחשוב להדגיש אומר פרג'ון "שהסיפורים האלו הם חזון נפוץ במקומותינו. כשהלכתי לעשות פנים אל פנים בתקופת הגירוש מגוש קטיף הגעתי לישוב מיתר שבדרום. דפקתי על דלת של איזה קבלן והוא קיבל אותי בסבר פנים יפות. אבל הוא אמר לי "עד שאתה דואג לי לקרב אותי ליהדות אתה יודע מה קורה פה בדימונה?. הערבים לוקחים בנות בסיטוננאות".

"הסיפורים האלה הם סיפורים שקורים" אומר פרג'ון "מדובר באלפי בנות בכל שנה, מכל המגזרים ומכל רקע" הוא מדגיש. "לפי הנתונים שמציגים פעילים בתחום הסיוע לבנות, רבות מהבנות הן בנות מאולפנות. במקרים רבים מדובר בבנות שירות לאומי.הסיפורים ששומע הציבור מ'יד לאחים' על חילוץ של יהודיות מעזה ומשכם קורים גם הם. אולם רוב הסיפורים הם מתחת לאף שלנו. הם באים לגור בירושלים, בפסגת זאב, בת ים בערד דימונה ובאר שבע".

"עיקר פעולת המניעה" מסיים פרג'ון "צריכה להיות בשמירה על הקהילתיות. שלכל אחד יהיה אכפת מהשני, לראות מה אפשר לעזור ולחזק. וגם כמובן לחזק את הזהות היהודית כי כשיהודי מרגיש שהוא בן של הקב"ה הוא לא מרגיש שאין לו ערך".

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד