בע"ה ט"ו ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

בני המשת"פים הערבים מטילים אימה בעיר

בעיית המשת"פים הערבים ששוכנו בידי השב"כ ומשרד הבטחון בשכונות מצוקה בערים שוב עולה לכותרות, הפעם בבאר שבע. אתר mako חשף כי כנופיית בני משת"פים מטילה את אימתה על תושבי האיזור

  • מערכת הקול-היהודי
  • ג' חשון תשע"ד - 16:07 07/10/2013
גודל: א א א
באר שבע (ויקיפדיה)
באר שבע (ויקיפדיה)

בסוף השבוע שעבר דווח בקול היהודי כי נער ערבי כבן 13 שדד באיומי סכין תושבים בבאר שבע. הנער נעצר אך שוחרר למעצר בית.אתמול בערב פרסם אתר mako כי הנער הוא בן של משת"פ ערבי, וכי מדובר במקרה בודד מתוך מקרי פשיעה רבים המבוצעים בידי בני המשת"פים הערבים ששוכנו בידי משרד הבטחון והשב"כ בעיר.

המשת"פים הערבים הינם אוכלוסייה בעייתית מטבעה. ברוב מוחלט של המקרים, אדם המוסר מידע לרשויות החוק, הוא עבריין ברמה כזו או אחרת, ומוסר מידע תמורת אינטרסים שונים ובהם סכומי כסף, סגירת תיקים וכד'.

על פי הפרסום באתר mako, חבורת בני משת"פים שהובאו לאופקים ובאר שבע, מטילה את אימתם על האיזור. מדובר בנערים שאינם נמצאים במסגרת כלשהיא וקוים אדומים אינם נמצאים בלקסיקון המילים שלהם.

לפני מספר חודשים פורסם סרטון ובו נראים ילדים ערבים מתפרעים באוטובוס בבאר שבע. בשלב מסויים לאחר שתקפו את הנהג וכמה נוסעים, הורידו הנוסעים את השלושה מהאוטובוס, אולם הם השליכו אבנים וניפצו את אחד מחלונות האוטובוס.

השלושה נעצרו לבסוף על ידי חוקרי מחלק הנוער בתחנת באר שבע אבל שוחררו למעצר בית על ידי בית המשפט שהתחשב בגילם הצעיר. גם שלושת הנערים הללו הם בני משת"פים.

בעשור האחרון ובמיוחד לאחר גירוש יהודי גוש קטיף, מאות משפחות של משתפי פעולה, שסייעו לכוחות הביטחון ללכוד מחבלים רבים אשר ביצעו פיגועים או תכננו לבצע פיגועים בישראל, הועברו בחשאי לארץ כדי למנוע את חיסולם על ידי ממשלת חמאס.

מרביתם שוכנו ביישובי דרום הארץ והנגב, בשדרות, באר שבע ואופקים. מרבית המשפחות שוכנו בשכונות ד' ו-ג' בבאר שבע, המוגדרות במשך שנים ממילא כשכונות מצוקה הקולטות לתוכן עבריינים ואנשים קשי יום. התאקלמות משפחות המשת"פים לא הייתה קלה, תושבים רבים זעמו על החלטת משרד הביטחון לאכלס אותם דווקא בשכונות הללו, אבל במרוצת השנים הם הפכו להיות חלק בלתי נפרד מהנוף המקומי.

חלק גדול מהם לומדים במערכת החינוך ומהר מאוד למדו את השפה העברית והשתלבו בחברה הישראלית.עם זאת, חלק מילדיהם של משתפי הפעולה לא הצליחו להשתלב בבית הספר ובשעות הצהריים והערב מסתובבים חסרי מעש ברחובות ומטילים את אימתם על האזרחים.

הפשיעה שמייצרים ילדי משתפי הפעולה נחשבת לחמורה ביותר ועל אף זאת, בחלק גדול מהמקרים לא ניתן לעצור אותם או להגיש נגדם כתבי אישום, מפאת גילם הצעיר. בתקופה האחרונה נרשמו מספר מקרים.

למשל אחד הנערים שהיה מעורב בביצוע התקיפה באוטובוס, נעצר כעבור כמה ימים שוב בגין ביצוע מעשים מגונים בילדה באחת משכונות העיר. למרות שתי העבירות החמורות בית המשפט נאלץ לשחררו למעצר בית בבית סבו. במקרה אחר, לאור יום, מספר נערים תקפו אזרחים ושדדו מהם את תיקיהם ורכושם.

"הם באו ממנטליות אחרת ושונה. הם חושבים שמותר להם הכול, שאין פה חוק והם יכולים לעשות מה שהם רוצים", טען קצין משטרה בשיחה עם אתר mako, "לצערי, הם מהווים פקטור משמעותי בפשיעה החמורה בקרב הנוער בבאר שבע. אנחנו מקבלים תלונות רבות על מעורבותם במעשים פליליים אבל ההורים של אותם נערים וילדים חסרי אונים, לא מסוגלים לתת פתרון ולהחזיק אותם קצר כדי שלא יחזור לשדוד או לגנוב".

המשטרה חסרת אונים. שכונה ד' בבאר שבע (ויקיפדיה)

כאמור, בסוף השבוע נער ערבי בן 13.5 בן למשפחת משת"פים שנחשב מבחינת מחלק הנוער בבאר שבע ל"פצצה מתקתקת" ביצע בתוך חצי שעה שני מעשי שוד בשכונה ד' בעיר. הוא חטף מעובר אורח טלפון סלולרי ולאחר תלש מצווארו באיומי סכין שרשרת זהב ונמלט מהמקום.

בלשי מחלק הנוער במשטרת באר שבע קיבלו תיאור של הנער וביצעו אחריו סריקות נרחבות עד שהצליחו לאתר אותו ולהביא למעצרו.

בעברו הפלילי רשומים מקרים רבים של תקיפה, עבירות רכוש ואלימות. הוא הודה במעשים שיוחסו לו והביע חרטה. אך בגלל גילו הצעיר לא ניתן היה לעצור אותו בגין עבירה של שוד ותקיפה אבל הוגש נגדו כתב אישום לבית המשפט המחוזי בבאר שבע.

אמו של הנער אמרה גם היא לחוקרים כי היא מיואשת, "תעזרו לי אתם, אני לא יודעת מה לעשות איתו. הוא כל הזמן בורח לרחובות ועושה שטויות. אין לנו יותר כוח אליו. תטפלו בו אתם".

קצין הנוער בתחנת באר שבע פקד חיים דמרי הסביר ל-mako, "הם מבצעים בעיקר פשיעה חמורה, תקיפות, מעשי שוד , אלימות קשה וזה רק עניין של זמן עד שאחד מהילדים הללו יבצעו רצח. אנחנו עושים הכול באמצעים שלנו לטפל בפשיעה שלהם אבל זה לא פשוט כי במקרים רבים בית המשפט משחרר אותם בגלל גילם הצעיר ושוב עם חוזרים לרחובות ולפשע".

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 25 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד