בע"ה י"ט אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

בני זוג נעצרו בעיר העתיקה ושהו לילה במעצר

זוג אשר סייר בעיר העתיקה בירושלים סרב להיבדק ע"י שוטרים ונעצר. הזוג סרב להשתחרר בהרחקה מהעיר העתיקה והושאר לילה במעצר. "לא יתכן שאזרחים יבדקו בבירה רק בגלל חזותם כאילו כל דתי הוא פוטנציאל לעבריינות"

  • יח"צ
  • כ"ב חשון תשע"ז - 08:45 23/11/2016
גודל: א א א

אתמול (שלישי) בשעות הערב בעיר העתיקה בירושלים, נעצרו זוג צעיר, בעל ואישה כבני 19 תושבי השומרון. הזוג נעצר במהלך סיור שערכו ברחובות העיר העתיקה.

האירוע החל כאשר ניגשו לזוג שוטרים אשר ביקשו לערוך בידוק, הזוג אשר לא הבינו מדוע בכוונת השוטרים לבודקם מחו על העניין ואמרו תהילים במקום. בתגובה עיכבו השוטרים את הזוג וביקשו כי יתלוו עימם לתחנת המשטרה. הזוג אשר לא הבין מדוע עליו להתלוות לשוטרים נגררו בכח ע"י השוטרים עד לתחנת המשטרה במרחב דוד.

לאחר מספר שעות בהם נחקרו בחשד להכשלת שוטר, ביקשו השוטרים לשחררם לאחר שיחתמו על הרחקה למשך 15 יום מהעיר העתיקה וכן לאחר שיטביעו את טביעות אצבעותיהם ויכנסו למאגר המשטרתי, הזוג סרב לתנאים המחמירים והושאר לילה במעצר.

עו"ד רחביה פילץ מארגון חוננו אשר העניק לזוג סיוע משפטי בתחנה המשטרה מסר "זכויות אזרח זה כולל ליהודים בעלי חזות דתית, לא יתכן שאזרחים יבדקו ברחובות הבירה רק בגלל חזותם הדתית, כאילו כל דתי הוא פוטנציאל לעבריינות. מדובר בבידוק מקומם ובעיכוב אשר מטרתו אך ורק השפלה".

הזוג צפוי להגיע בשעות הקרובות לדיון בבימ"ש השלום בירושלים. את הזוג תייצג עו"ד סיניה מוזס חריזי מארגון חוננו.

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


2 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד